۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴

دردسر مایکروسافت برای ریسک‌های هوش مصنوعی

ایتنا - اگر مایکروسافت تا 27 می اطلاعات کافی درباره ریسک های ناشی از ویژگی های هوش مصنوعی در موتور جستجوی بینگ فراهم نکند، ممکن است اتحادیه اروپا این شرکت را جریمه کند.
دردسر مایکروسافت برای ریسک‌های هوش مصنوعی

کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد درباره انتشار دیپ فیک ها و دستکاری خودکار سرویس ها که ممکن است رای دهندگان را گمراه کند، نگران است. این سازمان اعلام کرد اقدامات اجرایی در این زمینه را بیشتر کرده زیرا مایکروسافت به درخواست آن برای دریافت اطلاعات که در 14 مارس ارسال شده، پاسخی نداده است.

به گزارش ایتنا از مهر، اگر مایکروسافت در مهلت تعیین شده، اقدامات لازم را انجام ندهد، کمیسیون اتحادیه اروپا می تواند تا یک درصد درآمد سالانه همراه جریمه های دوره ای تا سقف 5 درصد متوسط درآمد روزانه شرکت، مایکروسافت را جریمه کند.

همچنین اگر شرکت اطلاعات گمراه کننده یا نادرست ارائه کند با جریمه روبرو خواهد شد.

طبق قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا که از سال گذشته اجرایی شد، شرکت های فناوری موظف هستند اقدامات بیشتری برای مقابله با محتوای مخرب و غیر قانونی در پلتفرم هایشان انجام دهند.

کمیسیون اتحادیه اروپا معتقد است هوش مصنوعی مولد یکی از ریسک های پیش روی یکپارچگی فرایندهای انتخاباتی به خصوص در حوزه انتخابات آتی پارلمانی این منطقه است که در ژوئن سال جاری میلادی برگزار می شود.
کد مطلب: 78982
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام