۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۷

سه گام تا انتخاب میزبان مناسب

ایتنا - اغلب شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی وب خدمات خود را در مجموعه‌ای از پکیج‌ها معرفی می‌کنند. خدمات میزبانی وب در حالت استاندارد معمولا یک فضای ذخیره سازی دیسک(جایی که شما سایت خود را ذخیره می‌کنید) و باند پهن (ظرفیت انتقال اطلاعات از طریق یک سیستم ارتباطی سیمی یا بی‌سیم)را شامل می‌شود.
سه گام تا انتخاب میزبان مناسب


مرواهاست - انتخاب یک فراهم آورنده مطلوب جهت خدمات میزبانی وب می‌تواند کاری بسیار چالش‌انگیز باشد.
در اطراف ما هزاران شرکت وجود دارند که خدمات و محصولات بی‌شماری در این زمینه پیشنهاد می‌کنند. این انتخاب نه تنها برای افراد تازه‌کار، بلکه برای متخصصان نیز کار دشواری است در حالی که نباید اینگونه باشد.
ما فرآیند این انتخاب را به سه مرحله تقسیم‌بندی کرده‌ایم:
گام اول: میزبان مجاني یا پولی؟
گام دوم: تعريف انتظارات
گام سوم: مقایسه میزبان‌ها در یک طبقه‌بندی مناسب


گام اول: میزبان مجاني یا پولی؟
پول دادن یا پول ندادن مسئله این است!
درصد بسیار زیادی از وب‌سایت‌ها حالت رایگان دارند و توسط افراد مختلف به دلایل شخصی ایجاد می‌شوند. اینگونه وب‌سایت‌ها معمولا با پرتال‌های بزرگ‌تری مانند یاهو یا AOL در اشتراک هستند و محتوای آنها به یک یا دو صفحه محدود می‌شود. اگر به دنبال ایجاد وب‌سایت‌های شخصی از این دست هستید استفاده از راهکاری ارائه شده توسط این دو شرکت بهترین کار ممکن است. ابزارها و کاربری‌هایی مانند ایمیل، نرم‌افزار گالری عکس و پرتال‌های علاقه‌مندی‌ها که توسط این دو شرکت ارائه می‌شوند کاملا قابل فهم بوده و کاربری آنها بسیار آسان است.

اما جنبه‌های منفی میزبانی رایگان چیست؟
در این حالت معمولا شما باید با بنرهای تبلیغاتی که روی صفحه اصلی‌تان قرار می‌گیرند و یا سایر تبلیغاتی که آنها را انتخاب نکرده‌اید کنار بیایید. البته اگر کمی منصف باشید متوجه می‌شوید که این شرکت‌ها در ازای ارائه زیرساخت رایگان خود كاملا حق دارند كه كمي باعث آزار شما باشند. به این ترتیب شما هیچگونه کنترلی روی انتخاب نوع تبلیغات ندارید. اگر این مسئله برای شما قابل قبول نیست بهترین راهکار ممکن می‌تواند استفاده از میزبان پولی(برخی از آنها قیمتی کمتر از ۵ دلار دارند) باشد.

اغلب شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی وب خدمات خود را در مجموعه‌ای از پکیج‌ها معرفی می‌کنند. خدمات میزبانی وب در حالت استاندارد معمولا یک فضای ذخیره سازی دیسک(جایی که شما سایت خود را ذخیره می‌کنید) و باند پهن (ظرفیت انتقال اطلاعات از طریق یک سیستم ارتباطی سیمی یا بی‌سیم)را شامل می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌های میزبانی معمولا پکیج خدمات ایمیل خود را بر مبنای پلان‌های استاندارد می‌بندند. خدمات ایمیل شامل راهکارهای POP و IMAP است که ایمیل‌های دریافتی را مستقیما به کاربری‌های دسکتاپ (Outlook یا Exchange) منتقل می‌کنند. خدمات وب میل (Web mail) نیز به منظور مشاهده و مدیریت ایمیل‌ها از طریق مرورگر وب فراهم آمده است.

کسب و کارهای کوچک همواره خواهان وب سایتی هستند که تنها بعنوان یک بروشور آنلاین جهت ارائه دادن اطلاعاتی در مورد کسب و کارشان عمل کند و نه فروش محصولات.
در صورتی که شما درصدد ایجاد یک سایت بروشور مانند ساده باشید، پکیج‌های استاندارد برای این منظور بسیار ایده‌آل هستند. سایر پکیج‌های خدماتی، ارائه کننده کاریری‌هایی مانند تجارت الکترونیک (eCommerce) و خدمات رسانه‌ای جهت به اشتراک گذاشتن صدا و تصویر می‌باشند و نیز جهت پشتیبان گرفتن از نیازمندهای کسب و کارهای بزرگ سرورهای اختصاصی بوجود آمده‌اند. اما راهکارهای پولی بیشتر برای کسب و کارهایی کاربرد دارند که خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند چراکه برخی دیگر از آنها فقط به نمایش اطلاعات در قالب یک بروشور و پشتیبانی فنی مورد نیاز مشتری‌ها بسنده می‌کنند.

گام دوم: تعريف انتظارات
هر چقدر پول بدهی آش می‌خوری!
اساسا در مورد میزبانی وب دو نوع قیمت‌گذاری متداول است. طیف بزرگی از میزبان‌های ارزان قیمت و تخفیف‌دار وجود دارند که قیمت راهکارهای پیشنهادی آنها بین ۵ تا ۱۵ دلار در ماه می‌باشد و میزبانهای دیگری که راهکارهایی بین ۱۵ دلار و بالاتر دارند. شرکت‌هایی مانند افینیتی (Affinity) بمنظور ساده‌سازی و مناسب‌سازی خدمات برای مشتری‌ها، برندهای میزبانی بسیار زیادی را توسعه داده‌اند. برای مثال، افینیتی برندهایی مانند HostSave و WinSave را جهت راهکارهای میزبانی ارزان‌قیمت و ValueWeb را به منظور خدمات‌رسانی‌های ارزشمندتر ارائه کرده است.

این تفاوت قیمت از تفاوت نوع خدمات رسانی به مشتری‌ها ناشی می‌شود. میزان جدیت و وسواس شما در مورد وب‌سایتتان نیز می‌تواند در انتخاب شرکت میزبان موثر باشد. به بیان دیگر در صورتی که وب‌سایت شما یکی از شاهراه‌های مهم کسب و کارتان و محلی برای یافتن مشتری‌ها، نمایش محصولات، فروش و یا حتی ارسال محصولات محسوب مي‌شود در این صورت یک شرکت میزبانی که پاسخگوی تلفن‌ها و حلال‌ مشکلات شما نیست نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. از سوی دیگر، متخصصان باتجربه غالبا ترجیح می‌دهند که فقط از طریق ایمیل یا گفت‌وگوی آنلاین به ارائه خدمات و پشتیبانی فنی بپردازند.
شفاف‌سازی انتظارات، به مرور زمان باعث متمایز شدن تجربیات آنلاین موفق از تجربیات ناموفق و فاقد پشتیبانی خواهد شد. صرف ده دلار بیشتر در هر ماه، ارزش بهره‌مند شدن از امکانات بیشتر را دارد.

گام سوم: مقایسه میزبان‌ها در یک طبقه‌بندی مناسب
هر زمان به این نتیجه رسیدید که به یک طرح میزبانی استاندارد یا راهکاری جهت تجارت اینترنتی نیازمند هستید و یافتن کم هزینه ترین و مناسب ترین میزبان (از نظر پشتیبانی) برای شما گزینه مناسبی محسوب می‌شود باید به فکر خرید خدمات میزبانی باشید.
در صورتی که عباراتی مانند میزبانی وب (Web Hosting) یا (eCommerce hosting) را توسط موتورهای جست‌وجوی بزرگ ردیابی کنید با انبوهی از سایت‌ها و عناوین مواجه خواهید شد. البته با انجام برخی اقدامات مانند وارد کردن عبارت میزبانی وب ارزان قیمت می‌توانید دامنه جست‌وجو را محدودتر كرده و با شرکت‌هایی که در طبقه‌بندی خدمات رسانی ارزان قیمت هستند آشنا شوید.

با کمی وقت گذاشتن می‌توانید وب سایت چندین شرکت میزبانی را مشاهده و بررسی کنید. با بررسی خدمات و نوع پشتیبانی قابل ارائه ، مطابقت آنها با نیازهای خود را بسنجید.

شباهت‌هایی که در این طرح‌های میزبانی پیشنهادی دیده می‌شود ممکن است برای شما گیج کننده باشد.
اغلب فراهم‌آورندگان بزرگ خدمات میزبانی دارای صفحاتی جهت مقایسه طرح‌ها هستند که می‌توانید از آنها پرینت تهیه کنید. بهتر است که از پکیج‌های خدماتی متفاوت پرینت تهیه کنید و به هنگام خرید آنها را با خود همراه داشته باشید. برای مثال اگر برند ValueWeb شرکت افینیتی را مد نظر داشته باشید برخی از میزبان‌ها با ارائه پرتال‌های رایگان این امکان را به شما می‌دهند تا از مشتری‌های حال حاضر میزان رضایتشان از این فراهم آورنده را جویا شوید. این اقدام که باید در آستانه خرید صورت گیرد می‌تواند ابزار سودمندی جهت شناسایی مناسب‌ترین گزينه باشد.

اگر در اين زمينه از تخصص و دانش كافي برخوردار نيستيد نبايد قبل از مراجعه به نماينده فروش شركت مد نظر اقدام به خريد كنيد. بسياري نيز با قسمت پشتيباني فني شركت تماس مي‌گيرند تا مدت زمان پاسخگويي و طرز برخورد و ميزان دانش كاركنان را بسنجند.
شركت‌هايي مانند افينيتي كه دپارتمان‌هاي پشتيباني و فروش را در هم ادغام كرده‌اند به شما اين امكان را مي‌دهند تا همزمان با خريد اشتراك، با يك نماينده پشتيباني فني نيز صحبت كنيد. به اين ترتيب شما بدون اينكه به دپارتمان ديگري ارجاع داده شويد پاسخ تمام سوالات خود را دريافت مي‌كنيد.
بهتر است كه نوع برقراري ارتباط با ميزبان و سطح مسئوليت‌پذيري آنها با انتظارات و نيازهاي شما در مطابقت باشد. پيروي از اين مراحل سه گانه به شما كمك مي‌كند تا ميزبان وب مناسب را آسان‌تر انتخاب نماييد.
 
کد مطلب: 24136
نام شما
آدرس ايميل شما