۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۹
در رقابت شديد با شركت‌هاي كوچك چيني و هندي

كاهش سهم نوكيا از بازار هند

ايتنا-نوكيا در كارزار رقابت با شركت‌هاي هندي و چيني، پنج درصد ديگر از سهم بازار گوشي موبايل هند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ را از دست داد.
كاهش سهم نوكيا از بازار هند
 
اين برآورد، نتيجه جديدترين تحقيق موسسه معتبر IDC است.

به گزارش ایتنا، نوكيا با سهم 5/31 درصد، همچنان بزرگ‌ترين بخش از بازار گوشي تلفن همراه هند را از آن خود دارد، اين در حالي است كه در حالي كه برند چيني G'Five با سهم ۱۰ درصدي در رده بعدي قرار دارد.

بدين ترتيب G'Five كه در سه ماهه قبلي با سهم 3/7 از بازار، رتبه سوم هند را داشت،‌اكنون به جايگاه دوم صعود كرده است.

سهم نوكيا از بازار هند در سه ماهه دوم ۲۰۱۰، ۳۶ درصد بوده، ضمن اين كه در زمان مشابه سال قبل، اين رقم معادل 8/56 بوده است.
اين كاهش سهم، به دليل رشد حضور گوشي‌هاي ارزان از سوي برندهاي چيني و هندي اتفاق افتاده است.

مطابق تحقيق IDC بازار موبايل هند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۰ و با عرضه گوشي‌هاي ساده و متوسط، و نيز ورود بازيگران جديد به بازار كه قصد جذب خريداران بيشتري را داشتند، پررونق‌تر شد.
G'Five يكي از اين شركت‌ها بود كه توانست در سه ماهه سوم، سامسونگ را از جايگاه دومي به زير بكشد.

سهم بازار برندهاي كوچك در چند سال گذشته به نحو چشمگيري افزاش يافته است.
اين در حالي است كه به عنوان مثال، شركت‌هاي كوچك در سال ۲۰۰۸ تنها ۰/۹ درصد از بازار را در دست داشتند.

گفتني است كه تعداد كل گوشي همراه فروخته شده در هند در سه ماهه سوم ۲۰۱۰ بيش از ۴۰ ميليون عدد برآورد شده است، در صورتي كه اين عدد در مدت مشابه سال قبل از آن برابر ۲۵ ميليون بوده است.

تعداد كل گوشي فروخته شده در طول سال در هند، ۱۵۶ ميليون عدد برآورد مي‌شود كه ۶ ميليون از آن را گوشي‌هاي هوشمند تشكيل مي‌دهند.
کد مطلب: 16331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام