۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۱

کاربرد RFID در مد و خرید پوشاک

ایتنا: Memove در نخستین روز آغاز به کار خود دوختن تگ‌های EPC را به پوشاک خود به منظور افزایش کارایی و افزایش تجربه مشتریانش در فروشگاهش آغاز کرد.
کاربرد RFID در مد و خرید پوشاک


زنجیره مد برزیلی جدید توسط RFID راه‌اندازی گردید. 

به گزارش ایتنا به نقل از RFIDJournal، کمپانی Memove درنخستین روز آغاز به کار خود، دوختن تگ‌های EPC را به پوشاک خود به منظور افزایش کارایی و افزایش تجربه مشتریانش در فروشگاهش آغاز کرد.

۲۸ اکتبر ۲۰۱۱، ۳ هفته پس از آغاز به کار سیستم RFID محصول شخصی (item-level) در اولین فروشگاه و مرکز پخش Memove، Voldak Global Brands گزارش کرد که استفاده از تکنولوژی RFID در این فروشگاه باعث کاهش زمان شمارش موجودی از چند روز به چند ساعت شده است.

فروشگاه که در مرکز خرید Shopping Tamboré در São Paulo برزیل واقع شده، سودی را که از طریق گسترش RFID به دست آورده است را گزارش داده است، در هر صورت راه حل RFID نه تنها متضمن فروش محصولات می‌گردد بلکه موجب می‌شود تا مشتریان موارد مورد نیز خود را بدون کمک خواستن از فروشنده خریداری کنند.

این تکنولوژی همچنین به عنوان یک electronic article surveillance) EAS) يا نظارت کارایی الکترونیکی عمل می‌کند به طوری که، هنگامی که یک کالا خریداری نمی‌شود صدایی به عنوان هشدار شنیده می‌شود.

این سیستم توسط شرکت RFID برزیلی به نام RFSense که میان‌افزاری را توسعه داده است که داده‌های RFID را به سیستم Linx واقع در سرور Memove ارسال می‌کند، طراحی و نصب شد.

هر تگ خواننده RFID readers) RFID) در سایت Impinj توسط Synergy که یک سیستم تجمیع کننده برزیلی است و محدوده‌اي از محصولات و راه حل‌ها و سرویس‌های RFID را می‌فروشد، فراهم شده است.
سازمان استاندارد GS۱ Brazil به عنوان مشاور این پروژه می‌باشد.

Voldac Global Brands برای بازگشایی فروشگاه‌هایی از این بِرَند و مد جدید در سطح برزیل برنامه‌ریزی می‌کند.
برند Memove شامل مشتریان ۱۸ الی ۲۵ ساله می‌باشد که از تکنولوژی استفاده می‌کنند.

اولین فروشگاه Memove صفحاتی را برای مشتریانی که قادر به دیدن موزیک ویدئو یا بازی‌های ورزشی هستند را در نظر گرفته است و همچنین Apple Ipadهایی برای جست‌وجو در اینترنت فراهم کرده است، به‌علاوه کمپانی می‌خواست خریداران و مشتریان برای خریدهای خود بدون ایستادن در صف، مبالغ خود را پرداخت کنند.
راه حل RFID امکان خرید سریع پوشاک را فراهم می‌کند و همچنین خارج نشدن کالاهای خریداری نشده از قسمت مربوطه را تضمین می‌کند.

با استفاده از راه‌حل «منبع تا زمین» که توسط RFSense (حسگر امواج رادیویی) فراهم شده Memove می‌تواند هر یک از محصولات فروشگاه‌هایش که به طور میانگین ۴۰٬۰۰۰ عدد می‌باشد را از تولیدکننده تا فروشگاه و حتی نقطه خرید پیگیری کند.

کمپانی در ژانویه ۲۰۱۰ شروع به بهره‌برداری نقشه‌های RFID خود کرد و سیستم در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ در فروشگاه‌های Memove آغاز کار کرد.
تولیدکنندگان پوشاک Memove در برزیل و چین و کشورهای دیگر، یک برچسب EPC Gen۲ RFID به هر یک از کالاها می‌دوزند، این برچسب‌ها توسط کمپانی Haco Etiquetas توسعه و توسط Impinj's Monza ۵ ساخته شده است، هر کدام از برچسب‌های RFID که در پوشاک مذکور دوخته شده است توسط یک EPC(کد محصول الکترونیکی) کدخوانی می‌شود.

طبق گزارش Impinj، Memove انتظار استفاده و استعمال پنج میلیون برچسب را در سال آینده دارد.
پس از دریافت محصولات در مرکز پخش هر کدام از برچسب‌های RFID توسط یکی از دو Impinj Speedway xPortal خوانده می‌شود.
همچنین فروشگاه را به یک RFSense(حسگر امواج رادیویی) که با یک R۴۲۰ Impinj خوانده می‌شود مجهز کرده است.

برچسب‌های RFID در سه نقطه مختلف خوانده می‌شود:
۱.جایی که محصولات دریافت می‌شوند.
۲.زمانی که در انبار قرار داده شوند.
۳.زمانی که به بیرون حمل می‌شوند. 

در این حالت Memove می‌داند که کدام یک از محصولات در دست پخش‌کنندگان محصول و کدام یک در مسیر فروشگاه هستند.
سیستم فروشگاه شامل شش خواننده Speedway Revolution که برای فروش و چک کردن فهرست موجودی کالا به کار می‌رود و همچنین تطبیق‌دهنده Speedway xPortal که در جلو و عقب ساختمان نصب شده است، می‌باشد. 

یک قرائتگر xPortal ابتدا برچسب را به عنوان کالای رسیده می‌خواند و یک به روز رسانی دائمی را در لیست موجودی‌های فروشگاه در نرم‌افزار سیستمی Linx انجام می‌دهد، فروشگاه همچنین سبد خریدی که توسط RFsense طراحی و تهیه شده است را برای استفاده در فروشگاه به منظور به روز رسانی موجودی تهیه کرده که تهیه گزارش با استفاده از این سیستم تنها چند دقیقه طول می‌کشد. 

هر مشتریی که تمایل به خرید دارد می‌تواند به قسمت فروش مراجعه و تمام محصولات مورد نظرش را در این سبدها قرار دهد.
هر خواننده Speedway xPortal و آنتن Impinj Brickyard تعبیه شده در سبد، ID منحصر به فرد هر یک از برچسب‌های دوخته شده در پوشاک را ثبت کرده و این اطلاعات را به نرم‌افزار فروش فروشگاه می‌فرستد.
نرم‌افزار مذکور مقدار فروش را محاسبه و داده آن را در خروجی نقطه فروش نزدیک سبد نمایش می‌دهد پس از آن خریدار می‌تواند فرايند خرید خود را با پرداخت مبلغ محصول با استفاده از کارت اعتباری به اتمام برساند. در آن واحد مقدار موجودی برای مشخص کردن اینکه چه محصولاتی فروخته شده‌اند، بروزرسانی می‌شود. به علاوه تطبیق‌دهنده سبدها، ID محصولاتی که کد آنها خوانده شده را پاک می‌کند.

زمانی که مشتری محصولات خریداری شده‌اش را به خارج از فروشگاه می‌برد Reader (قرائت کننده) واقع در درب خروجی محصولات را چک نمی‌کند، در نتیجه هیچ صدای هشداری به گوش نمی‌رسد و زمانی که یک یا چند محصول خریداری نشده باشند صدای هشدار به گوش می‌رسد.
اگر شخصی تصمیم به پس دادن محصول خریداری شده داشته باشد، بارکد چاپ شده در محصول اسکن می‌شود و پس از آن کد محصول می‌تواند دوباره با استفاده از شماره شناسایی آن، کد خوانی شود.

اگر نتوانیم برچسب را دوباره خوانی کنیم نمایش دهنده این است که برچسب هنگام اتو کشیدن آسیب دیده است در این حالت فروشگاه از پذیرفتن محصول خودداری می‌نماید.

یک خواننده Impinj که در ورودی اتاق پرو نصب شده است هم برچسب‌های RFID را می‌خواند، زمانی که دستگاه شماره شناسایی یک برچسب را ضبط کرده و داده آن را به سیستم Linx Sistemas (که مشخص کننده تعداد محصولات حمل شده در سبد می‌باشد) ارسال می‌کند و این اطلاعات را بر روی صفحه‌ای واقع در همان محل نمایش می‌دهد. این نرم افزار می‌تواند تعداد محصولاتی را که وارد اتاق پرو می‌شود، بشمارد و در همان زمان مشتریان می‌توانند تعداد محصولاتی را که با خود به اتاق پرو می‌برند، ببینند.

Memove تصمیم به استفاده از این سیستم به مدت شش ماه در اولین فروشگاه خود قبل از ارزیابی نتایجی که مشخص می‌کند که تکنولوژی تا چه حد دقت، امنیت و آسودگی مورد نیاز خریداران را فراهم می‌کند را دارد.
پس از آن Voldac تصمیم به استفاده گسترده از به‌کارگیری این سیستم در فروشگاه‌های خود را اتخاذ خواهد کرد، طبق گزارش Impinj، Memove تصمیم به بازگشایی ۵۴ فروشگاه دیگر را طی ۵ سال آینده دارد.

در آینده ممکن است فروشگاه‌های Memove از برچسب‌های RFID برای قابلیت تطبیق محصولات با خواست مشتری و نیز نمایش جزئیات در مورد لباس یا لوازم جانبی دیگر که آن آیتم را تکمیل می‌کند، بهره‌برداری نماید.
علاوه بر این، سیستم اتاق پرو شامل دکمه‌ای خواهد بود که خریدار را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز از فروشنده کمک بگیرد.
 
کد مطلب: 20262
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام