کد مطلب: 46891
۱ نظر
Share/Save/Bookmark
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

۳ دسته‌ شبکه‌ اجتماعی در ایران

فعالیت شبکه‌های خارجی مشروط به رعایت قوانین ایران می‌شود
 
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
 
ایتنا - دسته اول شبکه‌های اجتماعی صددرصد بومی هستند، دسته دوم شبکه‌های مشترک بین خارج و داخل هستند و دسته سوم نیز شبکه‌های خارجی هستند.
۳ دسته‌ شبکه‌ اجتماعی در ایران


رئیس رگولاتوری با اشاره به پیش‌بینی سه دسته شبکه‌های اجتماعی در سندی که برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده گفت: دسته سوم شبکه‌های خارجی مثل تلگرام هستند در صورت رعایت قوانین ایران اجازه فعالیت و عضوگیری خواهند داشت.


به گزارش ایتنا از علی‌اصغر عمیدیان از پیش‌بینی گردش مالی هزار میلیارد تومانی برای شبکه‌های اجتماعی بومی در ایران خبر داد و اظهار داشت: در سند شبکه‌های اجتماعی که برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی ارسال شده ۳ دسته شبکه اجتماعی پیش‌بینی شده که امیدواریم با تصویب در شورای قانونی و عملیاتی شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: دسته اول شبکه‌های اجتماعی صددرصد بومی هستند که تمامی سخت‌افزار، دیتاسنتر داخلی و اپلیکیشن‌های آن بومی است و قوانین نظارتی بر این شبکه‌ها حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: دسته دوم، شبکه‌های مشترک بین خارج و داخل هستند که دیتاسنترهای آنها باید داخل کشور باشند و دسته سوم نیز شبکه‌های خارجی هستند مثل تلگرام فعلی که آنها نیز در صورتی که قوانین ایران را رعایت کنند اجازه فعالیت و عضوگیری خواهند داشت.

عمیدیان تصریح کرد: براساس طرح تجاری تهیه شده برای شبکه‌های اجتماعی در ایران، ۳ سطح برای شبکه‌ها و یک سری خدمات از جمله call out ، call in، اینترکانکشن بین اپراتورها و پرداخت مالی درون‌شبکه‌ای در نظر گرفته شده است و مقرر شده در سال نخست این شبکه‌ها به سطح ۳ تا ۵ میلیون به مشترک برسند و اگر از سطح اولیه عبور کردند برخی خدمات از جمله پرداخت مالی درون‌شبکه‌ای به آنها تعلق می‌گیرد.

رئیس رگولاتوری گفت: محاسبه کرده‌ایم که اگر در مدت سه سال ۳ شبکه اجتماعی بومی به سطح ۳۰ میلیون کاربر برسند گردش مالی هزار میلیارد تومانی ایجاد خواهد شد.

عمیدیان گفت: طرح تجاری بر اساس تعداد کاربر، خدمات، پهنای باندی که در اختیار شبکه قرار می‌گیرد و تعرفه پهنای باند ارائه شده تهیه شده و در این طرح مبلغ سرمایه‌گذاری موردنیاز برای راه‌اندازی اولیه نیز محاسبه شده است.
۱۳۹۶-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۶:۳۶
جالبه اینها خودشون رو میگذارند جای کاربر و براش تصمیم هم میگیرن
بهتره به شکست های قبلی یک نگاهی بندازید، کسی اینجا به شبکه های اجتماعی داخلی اعتماد نداره و دلیلش هم کاملا واضح هست
بهتره به شکست پروژه های شبکه های اجتماعی گوگل و فیس بوک و مایکروسافت هم نگاه بندازید
فقط شبکه های مستقل تونستند کاربر جذب کنند و البته بعد شرکت های بزرگ اونها رو باقیمت های میلیارد دلاری خریدند