کد مطلب: 47138
Share/Save/Bookmark

درآمدهای میلیون دلاری ستاره‌های یوتیوب از تولید ویدئو

 
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۵
 
ایتنا - ​​​​​​​تولید ویدئو برای یوتیوب برخی ستاره‌های این پلاتفرم را به درآمدهای نجومی رسانده است. مجله فوربس فهرستی از پردرآمدترین "یوتیوبرهای جهان" منتشر کرده است. مجموع درآمد ۱۲ نفر برتر بیش از ۷۰ میلیون دلار بوده است.
درآمدهای میلیون دلاری ستاره‌های یوتیوب از تولید ویدئو


واژه "یوتیوبر" (YouTuber) به کسانی اطلاق می‌شود که خود را با استفاده از یوتیوب به جهان شناسانده‌اند. برخی از یوتیوبرها حالا تبدیل به ستاره‌های دنیای رسانه‌های آنلاین شده‌اند و از کار خود درآمدهایی نجومی دارند.


به گزارش ایتنا از دویچه‌وله، ستاره‌های یوتیوب طیفی گسترده از نوجوانان و جوانان نسل اینترنت‌اند که با دوربینی در دست در شاخه‌های گوناگون مشغول فعالیت‌اند: از کمدی و مزاحمت (prank) و بازی‌های کامپیوتری گرفته تا تولید برنامه‌های آموزشی و علمی و گشت‌وگذار در دنیای مد و تکنولوژی.

رده‌بندی پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب در مجله "فوربس" نشان می‌دهد که ۱۲ نفر برتر آنها در ۱۲ ماه گذشته در مجموع نزدیک به ۷۰ میلیون دلار درآمد داشته‌اند. درآمد ستاره‌های یوتیوب نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۳ درصدی داشته است. آنها حالا تبدیل به "سلبریتی" شده‌اند و درآمدشان دیگر فقط از یوتیوب نیست؛ کتاب می‌نویسند و قرارداد فیلم امضا می‌کنند و از شرکت‌های تبلیغاتی هم دستمزدهای کلان می‌گیرند.

پردرآمدترین ستاره این رده‌بندی برای دومین سال متوالی پسر ۲۷ ساله‌ای از سوئد است که کانال PewDiePie را می‌گرداند. بیش از ۴۹ میلیون نفر مشترک کانال یوتیوب او هستند. مجموع بازدیدها از کانال او بیش از ۱۱ میلیارد بار است. او که با طنزی خاص بازی‌های کامپیوتری را بررسی می‌کند، در یک سال گذشته درآمدی ۱۵ میلیون دلاری داشته است.

رومن اتوود

رومن اتوود با درآمد ۸ میلیون دلاری‌اش در جایگاه دوم نشسته. او و دوستانش به خیابان‌ها می‌روند و به خلاقانه‌ترین شکل‌های ممکن رهگذران را دست می‌اندازند. کانال یوتیوب او بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد. او کار یوتیوبش را پنج سال پیش با خالی کردن سطل آب یخ روی سر رهگذران در خیابان و ثبت تصاویر آن آغاز کرد. درآمد او نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سیستم کسب درآمد ستاره‌های یوتیوب تا اندازه‌ای متفاوت است. برخی از آنها با بهره‌گیری از تبلیغات بومی در محصولات ویدئویی خود پول می‌سازند، برخی برای محتوای تولیدی حامی مالی جذب می‌کنند و برخی پس از مشهور شدن قراردادهای کلان تبلیغاتی و انتشاراتی می‌بندند.


لیلی سینگ
لیلی سینگ، کمدین یوتیوبر با درآمد ۷/۵ میلیون دلاری‌اش در جایگاه سوم نشسته است. کانال او هم بیش از ۱۰ میلیون مشترک دارد.
زوج کمدین Smosh هم با ۷ میلیون دلار درآمد در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند. کانال آنها بیش از ۲۲ میلیون مشترک دارد.

یکی دیگر از ستاره‌های پردرآمد امسال یوتیوب، تایلر اوکلی، ویدئوبلاگر مشهور است که در کانالش چالش‌های دگرباشان جنسی را مطرح می‌کند و از عشق بی‌پایانش به غذا هم ویدئو می‌سازد. کانال یوتیوب تایلر در کنار درآمد ۵ میلیون دلاری، او را به کاخ سفید و جلسه‌ای با اوباما هم رساند.

او می‌گوید که یوتیوب این امکان را به شهروندان معمولی داده تا بی‌واسطه با دگرباشان جنسی روبرو شوند، با آدم‌هایی نظیر او که بی‌پرده از زندگی‌شان می‌گویند و با شخصیت‌های مشابه در برنامه‌های تلویزیونی تفاوت اساسی دارند و به همین خاطر مخاطب با آنها احساس نزدیکی می‌کند.

ستاره‌های یوتیوب گذشته از محبوبیت بالا، تاثیر و نفوذ چشمگیری هم بر مخاطبان عموما جوان‌شان دارند. آنها خاکی‌تر از ستاره‌های سنتی دنیای سینما و تلویزیون‌ و موسیقی‌اند و به خاطر خودمانی بودن‌شان احترام ویژه‌ای نزد مخاطبان دارند. همین ارتباط ویژه آنها با مخاطبان است که درآمدهای نجومی هم برای‌شان به ارمغان می‌آورد.