۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۵

چه کسی مسئول کلاهبرداری‌‌‌های آنلاین است؟

ایتنا - تصور کنید که شما سایتی خوب کوچک آنلاین را یافته‌اید که سال‌‌‌های سال است پوتین‌‌‌هایی را با قیمتی خوب به فروش می‌رساند.
چه کسی مسئول کلاهبرداری‌‌‌های آنلاین است؟


تصور کنید که شما سایتی خوب کوچک آنلاین را یافته‌اید که سال‌‌‌های سال است پوتین‌‌‌هایی را با قیمتی خوب به فروش می‌رساند. شما فرصتی را برای خرید می‌یابید اما اطلاع ندارید که آن سایت ضعیف رمزنگاری شده است. پس از آن موفق به خرید آن چکمه‌‌‌های می‌شوید و چند روز بعد هم به دست شما خواهید رسید. اما چیز دیگری جز آن چکمه برای شما هزینه داشته است، از کارت اعتباری شما خرید ناشناسی انجام شده است.

آشنا بنطر می‌رسد، این‌طور نیست؟ این مورد تقریبا تجربه مشترکی است که هیچ یک از ما مقصر آن نیستیم. اما به خوبی می‌دانیم که هر چیزی می‌تواند به یک اشتباه ختم شود. و البته این را هم می‌دانیم که در این هنگام به راحتی می‌توان با بانک تماس گرفت و آن پرداخت را لغو کرد. این عمل را باید در خرید اینترنتی بدانید تا بتوانید به عنوان یک مصرف کننده احساس اطمینان کنید. بعد از این‌‌‌ها همه، آیا شما به این موضوع توجه کرده بودید که پوتین‌‌‌های خود را از یک سایت ناشناخته خریداری می‌کنید یا خیر؟ احتمالا توجهی به آن نکرده بودید.

مشکل اینجا است که بانک‌‌‌ها دیگر قابل اعتماد نیستند و تقلب از جانب مجرمان در آن‌‌‌ها در حال افزایش است. این روزها ما از قبل خرید‌‌‌های آنلاین بیشتری را انجام می‌دهیم و بدیهی است که تقلبات بیشتری هم پیش روی ما قرار گیرند.
لابراتوار کسپرسکی به تازگی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است و راهکاری را برای آن در نظر گرفته است که نه تنها به جلوگیری از تقلب کمک می‌کند، بلکه چگونگی این تقلبات را هم مطرح کرده است.

به نظر ما این تفکر که می‌گویند مسئولیت این تقلبات بر عهده بانک است کاملا سنتی و قدیمی است. با این حال بسیاری از بانک‌‌‌ها همچنان وجود دارند که می‌گویند مشتریان باید از خطرات مربوط به خرید‌‌‌های آنلاین آگاه باشند. در اینجا در کسپرسکی ما فکر کردیم پرسش و پاسخی را با زن و شوهری در رابطه با خرید‌‌‌های آنلاین داشته باشیم که البته نتیجه آن به شرح زیر بود:
آن‌‌‌ها مقصر این موضوع را نه بانک‌‌‌ها می‌دانند و نه خود مصرف کنندگان. بانک‌‌‌ها تنها مسئول این تقلب‌‌‌ها نیستند و همه ما باید راه‌‌‌هایی را برای پیشگیری از این سرقت در نظر بگیریم. در واقع این بحث دو مرتبه با Tony Neate( مدیر عامل شرکت GetSafeOnline) مطرح شد و وی گفت تمام این مسئولیت‌‌‌ها به عهده خواهد گرفت در صورتیکه مصرف کنندگان تمام موارد امنیتی را لحاظ کرده باشند. والبته دولت و اجرای قانون هم نقش خود را ایفا می‌کند و در جستجوی آن از راه‌‌‌های مختلف خواهد بود.

Charlie McMurdie مشاور ارشد جرایم اینترنتی در PWC گفت: اجرای قانون و کنسرسیوم خرده فروشی با یکدیگر فعالیت می‌کنند تا بتوانند با حوادث این چنینی که به کسب و کار تولید کنندگان و مصرف کننده‌‌‌ها مربوط است، مقابله کنند و البته وی گفت پلیس مقصر این جنایت نیست و مصرف کنندگان نباید از پلیس برای حل تمام این حادثه انتظاری داشته باشند.

بنابراین بهتر است مثل خیلی چیزهای دیگر در زندگی، این موضوع هم تعادل خود را داشته باشد : مصرف کننده‌‌‌ها باید از خطرات سایبری آگاه باشند و بانک‌‌‌ها هم برای افزایش سطح امنیت خود به اندپوینت‌‌‌ها نیاز دارند تا بتوانند به میزان مطلوبی از امنیت برسند.
اگر موارد امنیتی به طور تمام و کمال انجام گیرد، هیچ راهی برای تقلب آنلاین وجود نخواهد داشت، البته چیزهایی هم هستند که با انجام آن‌‌‌ها می‌توانید به راحتی در امان بمانید، برای مثال می‌توانید از یک مجموعه محافظت شده استفاده کنید یا که سریعا سایت جعلی را گزارش دهید یا در هنگام موارد مشکوک از خرید آنلاین خود جلوگیری کنید.

منبع: کسپرسکی آنلاین
کد مطلب: 47209
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام