۰
plusresetminus
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵

ویس‌بات‌ها بار شناختی ما را کاهش می‌دهند

ایتنا - بنظر کارشناسان، عادت کردن ما به دستیارهای صوتی باید به صورت کاملا عادی و طبیعی صورت گیرد و گسترش یابد.
ویس‌بات‌ها بار شناختی ما را کاهش می‌دهند


اطلاعیه‌ای که اخیراً در مورد اسپیکر هوشمند "هوم‌پاد" اپل در رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان این شرکت منتشر شد، نشان داد که این دستگاه، جدیدترین دستگاهی است که بازار روبه‌رشد دستیارهای صوتی اضافه شده است.

در حال حاضر، بازار در حال رشد دستیارهای صوتی در اختیار دو شرکت بزرگ آمازون و گوگل قرار دارد. در این زمینه این دو شرکت، بیش از سایر شرکت‌ها فعالیت کرده‌اند و پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه رقم زده‌ و چالش‌های مختلفی را نیز پشت سر گذاشته‌اند.
اکنون سایر شرکت‌ها نیز به این فکر افتاده‌اند که وارد این عرصه شده و در این زمینه نیز کار کنند و خدمات جدیدی را ارائه دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، هر کار جدیدی که انجام می‌شود، تجربه جدیدی را در اختیار کاربران می‌گذارد و طبعاً در پی آن است که در زمان صرفه‌جویی کند؛ اما همین کارهای جدید، شکل جدیدی از رابطه را بین کاربر، فناوری و شرکت یا برند تشکیل می‌دهد.
یکی از کمک‌های مهمی که دستیارهای هوشمند به ما می‌کند، آن است که بار شناختی ما را سبک می‌کنند.

همه ما در مورد دستیارهای مشهور یعنی سیری، الکسا، گوگل هوم و کورتانا مطالبی را شنیده‌ایم، لیکن بسیاری از ما ممکن است تاکنون از این ابزارها استفاده نکرده باشیم. در حقیقت، تحقیقات عصبی نشان می‌دهد که در مقایسه با تعاملات انسانی، دستیارهای هوشمند، امکان برقراری میزان قابل توجهی از تعاملات را ندارند.
البته شایان ذکر است که مردم در بازه‌های زمانی نسبتاً کوتاه (حدود 30 دقیقه) در این مطالعه شرکت کردند و جالب اینکه کاربران هر چه زمان بیشتری با این فناوری کار می‌کردند، کار کردن با آن برایشان سهل‌تر می‌شد.


به نظر کارشناسان، عادت کردن ما به دستیارهای صوتی باید به صورت کاملاً عادی و طبیعی صورت گرفته و گسترش یابد. تحقیقات مورد نظر نشان داد که تقاضا به ویژه برای دستیار الکسا نسبت به تعاملات مبتنی بر متن، بسیار بیشتر است.
این بار شناختی سبک‌تر و آسان‌تر، احتمالاً به این دلیل است که صحبت کردن برای ما نسبت به تعاملات متنی خیلی عادی‌تر است، همچنین استفاده از الکسا، کل فرآیند را نیز سریع‌تر می‌کند. یعنی ما در دقیقه حدود 150 کلمه صحبت می‌کنیم و این سه برابر عددی است که در دقیقه تایپ می‌کنیم.

به همین خاطر شرکت‌ها ترغیب می‌شوند که در این زمینه سرمایه گذاری کنند و تجارب بهتری را در اختیار کاربر بگذارند.
دستیاران صوتی می‌توانند طیف وسیعی از پاسخ‌هایی که ما انتظار داریم برای انسان در نظر گرفته شده باشد را از جانب کاربر بگیرند.
 
کد مطلب: 49205
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام