۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۱

گوگل، یک قالب تبلیغاتی جدید واقعیت مجازی را تجربه می‌کند

ایتنا - ممکن است در ابتدای امر، این موضوع بیش از حد ساده به نظر برسد، ولی تبلیغات گوگل در نظر دارد از برخی از مشکلاتی که تبلیغات واقعیت مجازی به آنها دچار می‌شود، جلوگیری نماید.
گوگل، یک قالب تبلیغاتی جدید واقعیت مجازی را تجربه می‌کند


گوگل در حال کار بر روی یک قالب تبلیغاتی جدید واقعیت مجازی است. قالب تبلیغاتی جدید واقعیت مجازی گوگل، یک قالب سه‌بعدی است که وقتی آن را باز می‌کنید، یا چند دقیقه به آن نگاه می‌کنید، یک پخش‌کننده ویدئویی را به شما نشان می‌دهد.
در حال حاضر این قالب تبلیغاتی جدید واقعیت مجازی، یک محصول رسمی به حساب نمی‌آید و صرفاً مدلی از یک تبلیغ معمول ساده است که در یک محیط واقعیت مجازی به نمایش درمی‌آید.

گفته می‌شود این پروژه که "Advr" نام دارد در محیط 120 یا همان انکوباتور داخلی گوگل برای ایده‌های تجربی و مفاهیم غیرمعمول و نوآورانه به حالت اجرا درمی‌آید تا پس از طی مراحل اولیه طراحی، ساخت و تست، در صورت امکان برای عموم عرضه گردد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وی.آر روم، مهندسان گوگل به تازگی در یک پست وبلاگی اذعان داشته‌اند که در پی ساخت قالبی ساده برای تبلیغاتند که حداقل "مشکل" و "اختلال" را ایجاد کند و نکته حائز اهمیت این است که این دو خصوصیت، بزرگ‌ترین و مهم‎ترین اولویت‌هایی است که همواره از سوی تبلیغ‌کنندگان و توسعه‌‌دهندگان، مطرح شده و می‌شود.

دو تن از توسعه‌دهندگان گوگل در پستی بیان داشتند: «پیاده‌سازی فرمت‌های تبلیغاتی واقعیت مجازی باید برای توسعه‌دهندگان سهل و آسان بوده، انعطاف‌پذیری کافی برای سفارشی‌سازی را داشته باشد و برای کاربران نیز مناسب و بدون مشکل باشد.»

صنعت تبلیغات، امکانات واقعیت مجازی را برای سال‌های سال سنجیده و چندین آزمایشگاه را برای آزمایش در این محیط تدارک دیده است، اما با این وجود، به نظر کارشناسان پیشرفت در این زمینه به خاطر تطابق، کُندتر از حد انتظار مشتری و تمایل تبلیغات برای به فکر فروبردن مشتری، با سرعت اندک انجام می‌گیرد.


اکنون غول تبلیغات اینترتی، شرکت گوگل، رأساً به موضوع پرداخته و درصدد ایجاد پیشرفت قابل ملاحظه در این حوزه است.
البته ممکن است در ابتدای امر، این موضوع بیش از حد ساده به نظر برسد، ولی تبلیغات گوگل در نظر دارد از برخی از مشکلاتی که تبلیغات واقعیت مجازی به آنها دچار می‌شود، جلوگیری نماید. گوگل علاوه بر پخش کننده ویدئو، نشان می‌دهد که چگونه این تبلیغات می‌تواند کارکردهای دیگر نظیر منوی کشویی فرمان‌ها یا دانلود اپلیکیشن را در خود جای دهد.

شایان ذکر است که چند سال پیش، شرکت گوگل به‌طور رسمی، زیرمجموعه‌ای از شرکت مادر "آلفابت" شد.
نکته مهم در این میان این است که حدود 90 درصد درآمد شرکت آلفابت از تبلیغات می‌آید. تبلیغاتی که در ابتدا در بستر صفحات وب و سپس در دستگاه‌های موبایل روبروی چشمان کاربران قرار ‌گرفت.
اما گوگل به این‌ها قناعت نمی‌کند. این شرکت می‌خواهد با تکیه بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ماشین پول‌سازی‌ خود را همچنان قوی و روشن نگه دارد.
 
کد مطلب: 49331
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام