کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دغدغه دائمی کاربران ایرانی؛سرعت و کیفیت پایین اینترنت

خبرگزاری ايسنا , 29 تير 1390 ساعت 12:03

ایتنا - محدودیت پورت پرسرعت اینترنت از موارد مهم و دغدغه‌ای است که کاربران آن را بیان می‌کنند.





محدودیت برای ارائه سرویس اینترنت به کاربران از سوی شرکت‌های اینترنتی برای یک کاربر خانگی وجود دارد؛‌به عنوان مثال شرکت‌ها محدودیت ارائه سرویس اینترنت دارند و نمی‌توانند بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه ارائه دهند.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، محمد اسمی - مدیر یک شرکت اینترنتی - با بیان این مطلب اظهار کرد: بحث دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران در کشور محسوب می‌شود و از سویی سرعت پایین اینترنت و کیفیت پایین آن نیز از دیگر مباحثی است که مشکل‌ساز شده و کاربران از آن شکایت دارند.

وی با تاکید بر این که کاهش قیمت پهنای باند باید به صورت مداوم صورت بگیرد گفت: کاربر نهایی در کشورمان اینترنت را فوق‌العاده ارزان دریافت می‌کند و بهتر است به جای این موضوع و پرداختن به کاهش قیمت اینترنت برای کاربر نهایی، راه برای استفاده بیش‌تر کاربران باز شود.

او با بیان اینکه اینترنت در ایران گران نیست، درباره کاهش قیمت اینترنت از سوی مخابرات و تأثیر آن برروی کاربران نهایی گفت: این موضوع و تأثیر کاهش ۲۰ درصدی قیمت برای شرکت‌ها و به دنبال آن برای کاربران نهایی، بسته به نوع شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت متفاوت است.

اسمی ادامه داد: در یک شرکت بزرگ اینترنتی مثل شرکت ندا که هزاران کاربر دارد، قیمت اینترنت ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه شرکت را شامل شود و طبیعتاً وقتی قیمت اینترنت ۲۰ درصد کاهش یافت، نهایتاً این شرکت می‌تواند پنج تا هفت درصد قیمت خود را برای کاربران کاهش دهد.

این فعال اینترنتی تصریح کرد: از طرفی قیمت اینترنت نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش یافته و این در حالیست که همه هزینه‌ها افزایش یافته و تا پنج برابر رشد داشته است و درآمد خانوارها هم تا پنج برابر افزایش داشته است.

او ادامه داد: حال این سوال پیش می‌آید که شرکت‌های فعال این حوزه که با این تورم روبه‌رو هستند و نمی‌توانند قیمت اینترنت را برای جبران هزینه‌ها افزایش دهند و از سویی با کاهش قیمت اینترنت روبه‌رو هستیم؛ پس آن‌ها چگونه می‌توانند جبران خسارت کنند؟ چه راهکاری وجود دارد؟

وی در پایان یادآور شد: شرکت‌های این حوزه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و برخی ورشکسته شده و عده‌ای نیز از راه‌های دیگر ادامه حیات می‌دهند.


کد مطلب: 18866

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18866/دغدغه-دائمی-کاربران-ایرانی-سرعت-کیفیت-پایین-اینترنت

ايتنا
  https://www.itna.ir