کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عبور از فيلترينگ ممنوع!

خبرگزاری ايسنا , 6 آذر 1390 ساعت 17:30

ايتنا - نصب دوربين محيط كافي‌نت را براي مجرمان و كراكرها ناامن و از فعاليت آنان جلوگيري مي‌كند.




امروزه با پيشرفت فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي، ابزار جرم بيشتري در اختيار مجرمان حرفه‌اي قرار گرفته است.

به گزارش ايتنا سرهنگ شعباني، رييس پليس فتا استان قزوين در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، فضاي مجازي را يكي از ابزارها مجرمان برشمرد و گفت: امروزه مجرمان اينترنتي با ترفندهاي گوناگون سعي در پنهان كردن خود در اين فضا را دارند، كه يكي از اين ترفندها استفاده از اماكن عمومي مجازي نظير كافي‌نت‌ها است.

به گفته رييس پليس فتا استان قزوين، در اكثر جرايم اينترنتي رخ داده متصديان كافي‌نت‌ها به دليل عدم‌رعايت موارد قانوني قادر به معرفي كاربر مورد نظر نخواهند بود و لاجرم مسئوليت اقدام مجرمانه آنان بر عهده شخص متصدي كافي‌نت خواهد بود.

شعباني به متصديان كافي‌نت‌ها توصيه كرد: قبل از اين كه سيستمي را براي كاربري در اختيار مشتريان قرار دهند با اخذ كارت ملي نسبت به احراز هويت كامل كاربران اقدام و مشخصات دقيق كاربر را در دفاتر مخصوص ثبت و ساعت شروع و خاتمه كاربري را نيز درج كنند و اقدامات لازم را براي ارتقاء امنيت سيستم‌هاي رايانه‌اي خود انجام دهند.

استفاده از سرويس‌هاي عبور از فيلترينگ به هر نحوي ممنوع است و پيگرد قانوني دارد
وي با بيان اينكه متصديان مي‌توانند هرگونه موارد مشكوك را به پليس فتا اعلام كنند، افزود: نصب دوربين محيط كافي‌نت را براي مجرمان و كراكرها ناامن و از فعاليت آنان جلوگيري مي‌كند.

رييس پليس فتاي استان قزوين تاكيد كرد: استفاده از سرويس‌هاي عبور از فيلتر به هر نحوي ممنوع است و پيگرد قانوني دارد.

وي با بيان اينكه انتشار داده‌ها و اطلاعات شهروندان به هر نحوي ممنوع است و جرم تلقي مي‌شود، افزود: در هنگام ثبت‌نام شهروندان در مراكز آموزش عالي و غيره حفاظت از اطلاعات شخصي شهروندان در دستور كار قرار گرفته و نسبت به امحاء اطلاعات شخصي به جا مانده كاربران در سيستم استفاده شده نظير عكس‌ها و مدارك هويتي در دوره‌هاي زماني كوتاه اقدام شود.

شعباني تصريح‌كرد: در تحقيقات تخصصي و فني صورت گرفته و انجام بازرسي از واحدهاي صنفي از سوي پليس فتا، ۱۲ واحد صنفي به دليل عدم رعايت دستورالعمل ابلاغي و انجام تخلفات اينترنتي بسته شدند.
 


کد مطلب: 20311

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/20311/عبور-فيلترينگ-ممنوع

ايتنا
  https://www.itna.ir