۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۵

گوگل برای خرید موتورولا منتظر مجوز اتحادیه اروپاست

ايتنا - کمیسیون اروپا هم قول داده ظرف چند هفته آینده نظر خود در این مورد را اعلام کند.



بنا به گزارش سخنگوی کمیسیون اروپا، گوگل برای خرید Motorola Mobility رسماً از این اتحادیه درخواست مجوز کرده است.
کمیسیون اروپا هم قول داده ظرف چند هفته آینده نظر خود در این مورد را اعلام کند.

به گزارش ایتنا از همكاران سيبستم گوگل که در ماه آگوست سال جاری اعلام کرد قصد دارد برای خرید Motorola Mobility معادل ۱۲.۵ میلیارد دلار به شرکت Motorola بپردازد، از هم اکنون برنامه‌های خود برای مدیریت این شرکت را اعلام کرده است.

بزرگ‌ترین غول جست‌وجوگر جهان تصمیم گرفته به جای آنکه مستقیماً وارد صنعت سخت‌افزار شود، از طریق این شرکت فعالیت‌های خود در این زمینه را پیگیری کند.

اندی رابین، مدیر محصول اندروید گوگل گفته است: «خرید Motorola Mobility به این معنا نیست که گوگل وارد صنعت سخت افزار خواهد شد. این شرکت فقط بازوی سخت افزاری گوگل خواهد بود.»

گوگل حتی گفته به این شرکت به چشم یکی از شرکت‌های طرف سوم خود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند می‌نگرد و قرار این نیست این شرکت یکی از زیرشاخه‌های اصلی‌اش باشد.
ظاهراً هدف از این اظهار نظر جلوگیری از تنش با دیگر شرکت‌های طرف سوم از قبیل سامسونگ و HTC است.

انتشار این خبر باعث خوشحالی سهامداران Motorola Mobility شده بود؛ به طوری که ۹۹ درصد سهامداران به واگذاری این شرکت به گوگل رأی مثبت داده بودند.

البته گوگل برای خرید این شرکت علاوه بر مجوز اتحادیه اروپا باید موافقت وزارت دادگستری آمریکا را هم جلب کند.

برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که وزارت دادگستری با این ادغام مخالفت کند و استدلال کند که این کار مزایای ناعادلانه‌ای برای گوگل در دنیای گوشی‌های هوشمند به همراه خواهد داشت.
اما گوگل نسبت به جلب موافقت وزارت دادگستری آمریکا هم ابراز امیدواری کرده و گفته مطمئن است که این معامله توسط همه مجامع قانونگذاری تایید خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین دلایل توجه گوگل به Motorola Mobility این است که این شرکت هم اکنون ۱۷ هزار حق ثبت در صنعت گوشی‌سازی را در اختیار دارد و ثبت حق انحصاری ۷۵۰۰ برنامه دیگر را نیز در دست بررسی دارد.
 
کد مطلب: 20328
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام