۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۵

زیان هنگفت شرکت‌ها از تلفن همراه کارمندان خود

ایتنا- حوادث مربوط به تلفن همراه، در سال حدود نیم میلیون دلار خسارت به بار می‌آورد.


سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، بابت حوادث مربوط به تلفن همراه، از قبیل ربوده یا گم شدن، به طور متوسط سالانه ۴۲۹ هزار دلار زیان می‌بینند.


به گزارش ایتنا به نقل از شماران سيستم، بنا به گزارش وی‌تری، این زیان هنگفت مواردی همچون گم شدن اطلاعات، مخدوش شدن اعتبار و وجهه تجاری شرکت و نیز هزینه‌های مستقیم را شامل می‌شود.

این یافته‌ها بر اساس تحقیقی که شرکت امنیتی سیمانتک به تازگی انجام داده، استوار است.

در نظرسنجی صورت گرفته از ۶۲۰۰ مدیر انفورماتیک، ۴۰ درصد اظهار داشتند که گوشی‌های تلفن همراه، یکی از سه ریسک امنیتی در سازمان به شمار می‌رود.

بنا به گفته سیمانتک، با وجود همه مشکلات و مخاطراتی که در این حوزه وجود دارد، شرکت‌ها شدیداً به استفاده از فناوری‌های تحرک‌پذیری یعنی بهره بردن از قابلیت‌های تلفن همراه در کسب و کار تمایل دارند.

در واقع اگر چه پیشتر، سازمان‌ها روی خوش به تجهیزات همراه نشان نمی‌داده‌اند ولی اکنون استفاده از این فناوری، به یک مزیت رقابتی و راهی برای نفوذ بیشتر به بازار، مد نظر مدیران و تصمیم‌گیران قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، ۷۱ درصد شرکت‌ها، فکر ایجاد فروشگاهی برای برنامه‌های موبایل را در سر می‌پرورانند.

واضح است که استفاده از تلفن همراه در امور تجاری، همانند بسیاری از فناوری‌های نوین، خالی از خطر نیست.

بسیاری از شرکت‌های تأمین امنیت سایبر، تمایل دارند خطرات استفاده تجاری از تلفن همراه را برجسته و مهم نشان دهند و از تغییر ذائقه ویروس‌نویس‌ها سخن به میان آورند.

با این حال یافته‌های سیمانتک نشان می‌دهد که احتمالاً مهمترین خطری که در این خصوص سازمان‌ها را تهدید می‌کند، نه بدافزارها و ویروس‌ها، بلکه گم شدن گوشی تلفن همراه است.
  
کد مطلب: 21382
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام