۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۵

میلیون‌ها فرصت شغلی به واسطه خدمات پردازش ابری

ایتنا- در دنیای پردازش ابری بازارهای نوظهور، شهرها و کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند همانند کسب‌وکارهای بزرگ و کشورهای توسعه یافته از مزایای این خدمات به طور یکسان بهره گیرند.


مطالعه جدیدی که توسط شرکت آی‌دی‌سی صورت گرفته نشان می‌دهد گسترش خدمات پردازش ابری باعث ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی در چند سال آینده خواهد شد.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، آی‌دی‌سی پیش‌بینی کرده است تا سال ۲۰۱۵ این فرصت‌های شغلی به ۸.۸ میلیون و چند سال بعد از آن به ۱۳.۸ میلیون خواهد رسید.

به نوشته eweek شرکت آی‌دی‌سی که این مطالعه را به سفارش شرکت مایکروسافت انجام داده نتیجه گرفته است که فقط در سال گذشته، خدمات پردازش ابری به سازمان‌های فعال در دنیای آی‌تی، اعم از کوچک و بزرگ، کمک کرده است بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب كرده و ۱.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد کنند.

آی‌دی‌سی در گزارش خود مولفه‌هایی همچون هزینه‌هایی را که صنایع مختلف صرف تامین خدمات آی‌تی کرده‌اند، اندازه کسب‌وکارها، شرایط قانونی و زیرساخت‌های فنی شهرها و کشورهای مختلف را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده است که نوآوری در خدمات آی‌تی به افزایش درآمد و در نتیجه افزایش فرصت‌های شغلی خواهد انجامید.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۱ صنایع بیمه و حمل و نقل بیش از دیگر صنایع از خدمات پردازش ابری استفاده کرده‌اند. صنایعی مثل بانکداری و مخابرات نیز تا سال ۲۰۱۵ خواهند توانست به مدد فناوری پردازش ابری بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنند.

در گزاش آی‌دی‌سی آمده است: فناوری پردازش ابری باعث می‌شود کسب‌وکارهای مختلف فارغ از محدودیت‌های الگوی سنتی «مشتری/سرور» که در آن حل مشکلات مستلزم استفاده از راهکارهای تکنولوژیکی و سخت‌افزاری است، به فعالیت خود ادامه دهند. در دنیای پردازش ابری بازارهای نوظهور، شهرها و کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند همانند کسب‌وکارهای بزرگ و کشورهای توسعه یافته از مزایای این خدمات به طور یکسان بهره گیرند.

اگر پیش‌بینی شرکت‌های آی‌دی‌سی در مورد آینده خدمات پردازش ابری تحقق یابد، شرکت‌هایی مثل مایکروسافت که برای کسب‌‌وکارهای مختلف راهکارهای پردازش ابری ارائه می‌کنند، سود زیادی خواهند کرد.

مایکروسافت هم اکنون در زمینه فناوری‌های پردازش ابری خدمات و محصولات زیادی همچون پلت‌فرم ویندوز آزور و آفیس ۳۶۵ را عرضه می‌کند.
 
کد مطلب: 21513
نام شما
آدرس ايميل شما