۰
plusresetminus
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۱
از سوی اتحادیه جهانی‌مخابرات

سال 2012 به نام "زنان و دختران در ICT" نامگذاری

ایتنا - هدف موضوع انتخابی امسال تضمین آن است که زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند با رعایت تساوی پیشروی کنند.



دبیرکل اتحادیه بین المللی مخابرات موضوع انتخابی امسال این اتحادیه را "زنان و دختران در فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی" عنوان کرد و گفت: این شعار تضمین آن است که زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند با رعایت تساوی پیشروی کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در آستانه ۲۷ اردیبهشت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، دبیرکل اتحادیه جهانی مخابراتی در پیامی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات را در خلق فرصت برای مردم در همه مراحل زندگی و به‌ ویژه برای افراد آسیب‌پذیر و محروم تسهیل‌گر عنوان کرد که چارچوبی برای توسعه پایدار در بلند مدت ایجاد می‌کند.

حمدون توره گفت: امسال ما در روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی مصمم به بهره‌برداری از قابلیت کامل فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در جهت تامین منافع زنان و دختران از طریق حذف نابرابری‌های جنسیتی و توانمندسازی آنها برای تحقق اهداف و آمال‌شان هستیم براین اساس هدف موضوع انتخابی امسال تضمین آن است که زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند با رعایت تساوی پیشروی کنند.

وی با بیان اینکه زنان اساس جوامع ما هستند و با وجود این هنوز نابرابری جنسیتی وجود دارد ادامه داد: زنان و دختران از حق دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی پایه و آموزش و فرصت اشتغال برابر محروم شده‌اند. آنها در تصمیمات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی گرفتار نابرابری بوده و اغلب با خشونت و تبعیض مواجه می‌شوند که این وضعیت غیرقابل قبول است و ما باید با همه ابزارهای موجود با آن مقابله کنیم.

توره یکی از اهداف برنامه توسعه هزاره سازمان ملل را برابری جنسیتی عنوان کرد و افزود: فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی ابزاری هستند که به دستیابی به این هدف کمک می‌کنند و به همین علت است که شورای اتحادیه بین‌المللی مخابرات پیشنهاد کرد که ما با استفاده از قدرت ICT، تلاش‌های خود را در این سال بر تامین فرصت‌های جدید دیجیتال برای خاتمه‌دادن به تبعیض و توانمندسازی زنان و دختران در دستیابی به جایگاه بحق و برابر خود معطوف کنیم.

دبیرکل ITU تصریح کرد که باید هم‌زمان به مراقبت‌های بهداشتی قبل از تولد و تامین این خدمات برای دورافتاده‌ترین جوامع از طریق پزشکی از راه دور (تله‌مدیسین) و سایر ابزارها نیز توجه شود و باید حق هر مادر، هر دختر و هر زن به محض تولد تضمین شود.

وی از کشورهای عضو اتحادیه مخابرات، اعضای بخش و انجمن‌ها و همچنین دانشگاهیان و شهروندان خواست که همه منابع متصور را برای تضمین دسترسی همه زنان و دختران جامعه در سراسر جهان به فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به کار ببرند تا آنها مهارت اطلاعاتی و دانش لازم را کسب کنند و از فرصت‌های دیجیتال موجود استفاده کنند و رهبران سیاسی، سیاستگذاران، قانون‌گذاران، مجریان، صنعت و جوامع مدنی نیز سیاست‌ها و خط‌ مشی‌هایی اتخاذ کنند که فرصت‌های ICT را برای زنان و دختران تقویت کند.

به گزارش مهر، اتحادیه جهانی مخابرات ۱۷ می - ۲۷ اردیبهشت - را روز جهانی ارتباطات نامگذاری کرده است.
 
کد مطلب: 21679
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام