۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۷

پاسخ‌هاي وزير ارتباطات درباره اختلال تلفن همراه

ایتنا- تقی‌پور:"من منکر درصد جزئی اشکال که مطابق استانداردها و شاخص‌ها در دنیا است، نیستم اما می‌توانم ریزمکالمات را در اختیار هیات رئیسه قرار دهم تا مشخص شود که از مکالمات کمتر از ۳ ثانیه هزینه‌ای دریافت نشده است."


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه منکر اختلالات جزئی در برقراری تماس‌های تلفن همراه نیستم، گفت: در ۱۴ روز نخست امسال ۷ میلیارد پیامک بدون اشکال و در صحت کامل ارسال شد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، رضا تقی‌پور در پاسخ به سوال نماینده مردم اصفهان در رابطه با قطع مکرر تماس تلفن‌های همراه و اشکال در ارسال پیامک‌ها، اظهار کرد: در مورد پیامک، در یک دوره زمانی و به مدت یک هفته به دلیل آنکه نرم‌افزار خارجی را به داخلی تبدیل کردیم، اشکالاتی وجود داشت. در پنج روز اول امسال یعنی از ۲۹ اسفندماه تا ۴ فروردین ۹۱، دو میلیارد و ۸۰۰ پیامک ارسال شد.

وي با اعلام اینکه هیچ پیامک تکراری و دارای اشکالي ارسال نشد، افزود: همه پیامک‌ها به مقصد رسیدند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشت، در حالی که اشکالات پیامکی به مدت یک هفته و مربوط به مردادماه سال گذشته بود که رفع شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بيان اينكه براساس آمار در ۱۴ روز نخست امسال ۷ میلیارد پیامک ارسال شد، در رابطه با قطع تماس‌های تلفن‌های همراه توضیح داد: در حال حاضر ۵۴ میلیون مشترک فعال و بیش از ۸۹ میلیون خط موبایل واگذار شده است که اگر این میزان با ۲۶ میلیون مشترک تلفن ثابت تجمیع شود، مشخص می‌شود که به ازای هر فرد ایرانی ۲ خط تلفن فعال در کشور وجود دارد.

تقی‌پور با بیان اینکه اقدامات زیادی در جهت ارتقای کیفیت پوشش تلفن همراه صورت گرفته است، یادآور شد: ما در این راستا ۳ مصوبه داشتیم که براساس یکی از آنها، هزینه برای مکالمات کمتر از ۳ ثانیه حذف شد.

وي در عين حال تصريح كرد: من منکر درصد جزئی اشکال که مطابق استانداردها و شاخص‌ها در دنیا است، نیستم اما می‌توانم ریزمکالمات را در اختیار هیات رئیسه قرار دهم تا مشخص شود که از مکالمات کمتر از ۳ ثانیه هزینه‌ای دریافت نشده است.

بنا بر این گزارش در ادامه جلسه روز گذشته مجلس، سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان نماينده سوال‌كننده از وزير در رابطه با چرایی در اختلالات تلفن همراه٬ از پاسخ وزیر قانع شد.

موسوی لارگانی، در توضیح سوال خود اعلام کرده بود که اختلالات سرویس تلفن همراه برای مشترکین عادی شده است. قطع مکرر تماس‌ها و پرداخت هزینه دوچندان برای برقراری تماس مجدد توسط مشترکین٬ ارسال پیامک‌های اشتباه٬ تکرار ارسال پیامک از یک مشترک در حالی که فقط یک بار ارسال شده است٬ عدم تحویل پیامک به مقصد و عدم پوشش تلفن همراه در بسیاری از مناطق تنها نمونه‌ای کوچک از این مسائل مهم است و این از جمله وظایف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باید از طریق شرکت‌های همراه اول٬ ایرانسل و سایر اپراتورها باید پیگیری و مطالبه كند چرا مردم باید هزینه کلان این ایرادات را بپردازند؟
 
کد مطلب: 21746
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام