کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اينترنت، رسانه‌اي فراگيرتر از مطبوعات در ايران

11 آبان 1384 ساعت 11:40


عطا خليقي سيگارودي در گفت‌وگو با ايرنا افزود: پس از گذشت سه سال از عمر وبلاگ‌ها در ايران به نظر مي‌رسد تلاش در جهت كيفيت‌بخشي بيشتر به وبلاگ‌ها ضروري است. وي اظهار داشت: برگزاري نخستين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران و نتايج به دست آمده از ميزگردها و مقالاتي كه در آن ارائه مي‌شود بسيار مفيد خواهد بود. خليقي ادامه داد: از زمان شكل‌گيري وبلاگ‌ها در ايران عموم مردم نظرات، ايده‌ها و نوشته‌هاي خود را از طريق وبلاگ‌ها با يكديگر به اشتراك گذاشته‌اند. وي تصريح كرد: از آنجايي كه وبلاگ‌نويسان ايران با توجه به اختلافاتي جغرافيايي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي در كنار يكديگر و در يك فضا قرار گرفته‌اند، مي‌توان اين مقوله (وبلاگ) را نوعي آيينه صادقانه جامعه در نظر گرفت. به گفته وي، با گشت‌وگذار در وبلاگ‌ها مي‌توان به يك جمع‌بندي از جامعه ايراني دست يافت. وي با اشاره بر اين كه در دومين جشنواره دانشجويان وبلاگ‌نويس ايران "ضريب نفوذ اينترنت دو برابر ضريب نفوذ نشريات و مطبوعات در ايران عنوان شده" افزود: در اين جشنواره ضريب نفوذ رسانه‌هاو مطبوعات در كشور ‪ ۵‬درصد و اينترنت ‪ ۱۰‬درصد ذكر شد. به عقيده وي به اين ترتيب اينترنت تبديل به رسانه‌اي فراگيرتر از مطبوعات در ايران شده است. خليقي اظهار داشت:"وبلاگ مي‌تواند از مطبوعات، تاثيرگذارتر باشد و اگر طرز صحيح استفاده از اين رسانه را بلد باشيم مي‌توانيم نتايج خوبي به دست آوريم." اين كارشناس تصريح كرد: وبلاگ، رسانه‌اي ارزان، سريع و دوسويه است و هركس مي‌تواند به راحتي براي خود اقدام به ايجاد وبلاگ كند. به عقيده وي دو سويه بودن اين رسانه باعث مي‌شود مردم با توجه به نظراتي كه ديگران به نوشته‌هاي آنها مي‌دهند رشد پيدا كنند.


کد مطلب: 2309

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/2309/اينترنت-رسانه-اي-فراگيرتر-مطبوعات-ايران

ايتنا
  https://www.itna.ir