۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۶

فقدان نوآوری و عدم بلوغ فناورانه؛ مهم‌ترین مشکل صنعت پردازش ابری از دید کسب‌وکار‌ها

ایتنا- جذابیت و خلاقیت، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک تکنولژی جدید است اما فناوری پردازش ابری نتوانسته از این دو فاکتور استفاده بهینه ببرد.
فقدان نوآوری و عدم بلوغ فناورانه؛ مهم‌ترین مشکل صنعت پردازش ابری از دید کسب‌وکار‌ها


مطالعه جدیدی نشان داده است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری احساس می‌کنند فناوری‌های پردازش ابری فاقد هر نوع نوآوری و بلوغ فناورانه است و به همین خاطر رغبت چندانی به استفاده از این فناوری‌ها نشان نمی‌دهند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت eweek، مطالعه مشترکی که توسط دو تشکّل سی‌اس‌ای (CSA) و ایساکا (ISACA) انجام شده است، نشان می‌دهد عواملی همچون مقررات گذاری‌های دولتی، موضوعات مربوط به حریم خصوصی، فقدان نوآوری و عدم بلوغ فناورانه از جمله مهم‌ترین دلایلی است که روند پذیرش فناوری‌های پردازش ابری در میان کسب‌وکار‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

در این مطالعه که به صورت یک نظرسنجی در میان کسب‌وکارهای مختلف انجام شده است، ۲۴ درصد از پاسخگویان گفته‌اند بازار فناوری‌های پردازش ابری فاقد هر نوع نوآوری و ابتکاری است.

تقریباً همه پاسخگویان هم گفته‌اند پردازش ابری هنوز به بلوغ فناورانه لازم نرسیده است.

از نظر پاسخگویان فقط شیوه «عرضه نرم‌افزار به صورت خدمات» (SaaS) اولین مراحل این بلوغ را طی کرده است و دو رویکرد دیگر، یعنی Iaas (عرضه زیرساخت‌ها به صورت خدمات) و Paas (عرضه پلتفرم به صورت خدمات) به بلوغ فناورانه چندانی نرسیده و در واقع در حال گذراندن دوران طفولیت خود هستند.

در این مطالعه ۴۳ درصد از پاسخگویان نیز برای فناوری‌های پردازش ابری سطح متوسطی از نوآوری قائل بوده‌اند، در حالی که حدود یک سوم این نوآوری را در سطح مطلوبی ارزیابی کرده‌اند.

گفتنی است در این مطالعه حدود ۲۵۰ متخصص آی‌تی از شرکت‌ها و سازمان‌های بیش از ۵۰ کشور جهان شرکت داشته‌اند که در نقش کاربر، عرضه کننده، مشاور و قانونگذار به نحوی در بخشی از صنعت پردازش ابری فعالیت می‌کردند.
کد مطلب: 23787
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام