۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷

بازار زیرساخت‌های تحت پردازش ابری امسال به 30 میلیارد یورو خواهد رسید

ایتنا- بزرگ‌ترین بازار فناوری‌های ابری، کشور آمریکاست که امسال 12 میلیارد در بخش زیرساخت‌های این فناوری سرمایه‌گذاری شده است.
بازار زیرساخت‌های تحت پردازش ابری امسال به 30 میلیارد یورو خواهد رسید


برآوردهای یک موسسه پژوهشی نشان می‌دهد بازار زیرساخت‌هایی که از طریق فناوری‌های پردازش ابری ارائه می‌شوند، در سال جاری به ۳۰ میلیارد یورو خواهد رسید. 


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، بر اساس گزارش zdnet، بازار زیرساخت‌هایی که به صورت خدمات ارائه می‌شوند و اصطلاحاً Iaas نامیده می‌شوند، در سال گذشته میلادی ۲۱ میلیارد یورو بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۶ به ۷۰ میلیارد یورو برسد. 

این نتایج برآوردهای موسسه مشاوره‌دهی پی.‌ای.سی در آلمان است. 

خدمات Iaas یکی از مهم‌ترین اشکال خدمات پردازش ابری است که در آن راهکارهای زیربنایی آی.تی مثل راهکارهای مجازی سازی، مدیریت سرور‌ها، راهکارهای ذخیره داده‌ها، شبکه‌بندی و غیره از طریق فناوری‌های پردازش ابری به کسب‌وکارهای مشتری ارائه می‌شود. 

این مطالعه نشان می‌دهد که آمریکا در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری‌های پردازش ابری را در اختیار دارد. 

انتظار می‌رود امسال در این کشور ۱۲ میلیارد یورو در بخش اینگونه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شود. 

کشور بریتانیا نیز از جمله کشورهایی است که در اروپا از این نظر پیشتاز است. 

موسسه پی.‌ای.سی برآورد کرده است که کسب‌وکارهای بریتانیایی در سال جاری میلادی حدود ۲. ۲ میلیارد یورو در این بخش هزینه خواهند کرد. 

کسب‌وکارهای بریتانیایی حدود ۵. ۲ درصد از کل بودجه آی.تی خود را صرف تامین زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری پردازش ابری می‌کند. 

این در حالی است که در سراسر جهان به طور متوسط حدود ۵. ۱درصد از بودجه آی.تی در این راه مصرف می‌شود.
کد مطلب: 24409
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام