۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵

بازداشت و جریمه مالی یک تبهکار اینترنتی

ایتنا - مالباختگان می‌توانند به مرکز IC3 شکایت کنند.



یک شهروند سوئدی به نام میکائیل پاتریک سالنرت (Mikael Patrick Sallnert) به جرم مشارکت در یک کلاهبرداری اینترنتی بین‌المللی، به چهار سال زندان و پرداخت جریمه ۶۵۰ هزار دلاری محکوم شد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سایت وزارت دادگستری آمریکا، این سوئدی ۳۷ ساله در طراحی و تولید نوعی ترس‌افزار (scareware) دست داشته است.

ترس‌افزار گونه‌ای از حملات رایانه‌ای است که طی آن کاربر نرم‌افزاری را که به نظر می‌رسد یک ضدویروس واقعی است، دانلود کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد ولی پس از نصب برنامه و اسکن سیستم، برنامه اعلام می‌کند که رایانه به انواع ویروس‌ها آلوده است و تنها در صورتی امکان پاکسازی کامل وجود دارد که کاربر، نسخه کامل و یا به‌روزرسانی‌های مربوطه را با پرداخت مبلغی مشخص خریداری کند.

این ضدویروس قلابی نیز دقیقاً همین ویژگی را داراست.

نرم‌افزار مزبور پس از نصب، بارها از کاربر می‌خواهد ضدویروس را با پرداخت تا ۱۲۹ دلار به‌روزرسانی کند تا برنامه بتواند رایانه وی را که پر از نرم‌افزارهای مخربی همچون ویروس و تروجان است پاکسازی نماید.

تخمین زده می‌شود حدود ۹۶۰ هزار نفر قربانی این حقه رایانه‌ای شده و جمعاً مبلغ ۷۱ میلیون دلار را از دست داده باشند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال تحقیق درباره باقی اعضای این گروه تبهکار سایبری است.

کاربرانی که قربانی این ترفند شده‌اند می‌توانند با مراجعه به مرکز رسیدگی به شکایت‌های جرایم رایانه‌ای (IC۳) نسبت به پر کردن شکایت‌نامه اقدام نمایند.

این مرکز توسط اف‌بی‌آی مدیریت می‌شود.
کد مطلب: 24710
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
تو ایران پر نیست؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام