۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۸

آیا مایکروسافت و شرکا با چک ۲۴ میلیارد دلاری کمپانی دل را می خرند؟

ایتنا- خرید شرکت دل، که در سال 2009 در رتبه سی و سوم بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا قرار داشت، برای مایکروسافت و البته بالمر مفید است چرا که می‌تواند به وسیله پی‌سی‌های دل، ویندوز 8 خود را بیشتر روانه بازار کند.
آیا مایکروسافت و شرکا با چک ۲۴ میلیارد دلاری کمپانی دل را می خرند؟


کمپانی دل Dell قصد دارد خودش را به قیمت ۲۴ میلیارد دلار به وسیله کنسرسیوم ویژه بخرد.


رییس این کنسرسیوم خریداران کسی نیست جز مایکل دل (موسس و مدیر اجرایی کمپانی دل) و همچنین شرکت سهامی شرکای سیلور لیک (Silver Lake Partners) نیز عضو کنسرسیوم بوده که به رقم ۲۴ میلیارد دلار معامله نزدیک شده است. 

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، کنسرسیوم قصد دارد با پرداخت ۱۳ یا ۱۴ دلار به ازای هر سهم کمپانی دل را خصوصی کند که این برای کمپانی مستقر در راند راک در تگزاس یعنی ۲۲.۶ تا ۲۴.۴ میلیارد دلار ارزش کل سهام!
اما آخرین عضو کنسرسیوم نیز کسی نیست جز مایکروسافت. 

البته مایکل دل همچنان بیشترین سهام سومین تولید کننده پی سی در جهان را در اختیار شخص خود خواهد داشت. 

اعضای کنسرسیوم موافقت کرده اند تا با پرداخت ۱۵ میلیارد دلار فعلا کمپانی دل را از چهار بانک Barclays,bank of America,credit Suisse and RBC capital بخرند. 

بانک Barclays سیلور لیک را پشتیبانی می کند، موسسه مالی JPMorgan نیز دل را پشتیبانی می کند. 

اگراین نقل و انتقالات رخ دهد، مایکل دل با دشاتن ۱۶ درصد اکثریت سهام را در اختیار خواهد گرفت.
اما نفع آن برای مایکروسافت چه خواهد بود؟ 

شاید بیشترین نفع را استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت از این معامله ببرد. 

بالمر لیستی از پی.سی‌های ساخته شده از دل خواهد خواست تا ویندوز ۸ و تبلت خود را بیشتر و قوی تر راهی بازار کند و بدین ترتیب مایکروسافت جان تازه ای خواهد گرفت. 

در واقع با این معامله خونی تازه در رگ‌های مایکروسافت جاری خواهد شد. از آنجایی که مایکروسافت سازندگان پی سی و دارندگان نسخه‌های OEM ویندوز را به باد انتقاد گرفته که نتوانسته اند ویندوز ۸ را آنطور که باید و شاید بفروشند، این خود فرصتی است تا مایکروسافت و دل هر دو خود را در بازار بالا بکشند. 

رونق در سخت افزار و نرم افزار یعنی رونق در صنعت آی تی که باعث می شود بحران اقتصادی کم رنگ تر شود. 

دِل، (به انگلیسی: Dell)‏ یک شرکت سازنده رایانه آمریکایی می‌باشد، که دفتر اصلی آن در شمال شهر آستین، تگزاس قرار دارد. در سال ۲۰۰۹ مجله فرچون شرکت دل را، در رتبه سی و سوم از بزرگترین شرکت‌های دنیا، در لیست فرچون ۵۰۰ قرار داد. 

در سال ۲۰۱۰ دل، پس از دو شرکت اچ‌پی و ایسر، سومین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی، در دنیا اعلام شد. 

این شرکت رایانه‌های شخصی و محصولات دیگر وابسته به این نوع رایانه‌ها را، توسعه می‌دهد، ساخته و به فروش می‌رساند. دفتر اصلی «دل» در راند راک، (حومه آستین) تگزاس می‌باشد و بیش از ۸۸۰۰۰ کارمند، در سرتاسر جهان دارد. 

دل، یکی از صدها شرکتی است، که کامپیوترهای شخصی تولیدی خود را در اختیار مشتریان حقیقی و یا حقوقی قرار می‌دهد. فعالیت اقتصادی دل با درج آگهی در پشت جلد مجلات کامپیوتری و فروش کامپیوتر از طریق تلفن، آغاز گردید. 

امروزه حضور شرکت دل در عرصه تجارت الکترونیکی بسرعت متداول و عمومی شده است. شرکت فوق، قادر به ارائه کالاهای بیشماری از طریق وب شده است.
 
بر اساس آمارهای موجود، فروش روزانه دل، چهارده میلیون دلار بوده و تقریبأ ۲۵ درصد فروش این شرکت از طریق وب انجام می‌گیرد
کد مطلب: 25181
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام