کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دروغ‌های شاخدار گوگل! (بخش چهارم)

سايت خبری ايتنا , 6 ارديبهشت 1392 ساعت 11:00

ایتنا – شوخی یا دروغ اول آوریل، یک سنت قدیمی در میان رسانه‌های غربی است.




«کروم سه‌بعدی» اولین شوخی آوریلی گوگل است که در ادامه گزارش ایتنا می‌خوانید.


در سال ۲۰۰۹ گوگل مدعی شد کاربران با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی گوگل موسوم به CADIE می‌توانند مرورگر کروم خود را به صورت سه‌بعدی مورد استفاده قرار دهند.

به این معنا که افراد با استفاده از این مرورگر می‌توانند سایت‌ها را با عرض و ارتفاع و طول مشاهده کنند و به تصاویر، عمق بدهند. 



روش سه بعدی کردن کروم به این صورت است:

کاربر ابتدا باید Google Chrome with 3D را دانلود کند. 




سپس عینک‌های مخصوص این کار را پرینت گرفته و با سرهم‌بندی کردن آن و نیز با فعال نمودن گزینه «مرور به صورت سه‌بعدی» از اینترنت دارای عمق و طول و ارتفاع لذت ببرد!

در همان سال، گوگل از ارتقاء سطح سرویس موبایلی خود موسوم به Google Mobile و افزوده شدن بخشی به نام جستجوی مغز (Brain Search) به آن خبر دارد. 




برای استفاده از این سرویس قلابی باید تلفن همراه را جلوی پیشانی‌تان قرار دهید، و به عبارتی که می‌خواهید در گوگل جستجو شود، فکر کنید.

حال به صفحه تلفن همراه مراجعه کنید و بر Try Now کلیک کنید.

آرام آرام صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید لیست چیزهایی را که در مخیله شما بوده، مشاهده نمایید.

پس از کامل شدن بارگیری این صفحه، با کلیک بر دکمه search me می‌توانید پاسخ جستجوهای خود را دریافت کنید.

نمونه‌هایی از عملکرد این سرویس:

نام اون زنی که کنار پنجره ایستاده چیه؟ این زن، رئیس رئیس منه. نام وی Suzanne است یا Susan یا Blanche؟

خوبه پیتزا سفارش بدم؟ من یادم نمیاد که با خوردن پیتزا نفخ کرده باشم!

عجب مرد جالبیه! چطوره برم باهاش گرم بگیرم؟

چرا همه اینقدر به من زل زدند؟

تاریخ تولد مادر من کی است؟ من باید یک کارت پستال براش بخرم.

در اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۰ مقامات شهر توپیکا (Topeka) واقع در ایالت کانزاس آمریکا نام شهر خود را موقتاً به گوگل تغییر دادند.

آنها می‌خواستند با این کار، شهر خود را در دید مقامات گوگل از دیگر شهرها متمایز سازند تا بتوانند سهم خوبی از شبکه فیبر نوری فوق‌العاده سریع گوگل به دست آورند. 




به گزارش ایتنا، شرکت گوگل نیز در واکنش به این رویداد، در وبلاگ خود نوشت: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که از ساعت یک بامداد به وقت محلی روز اول آوریل، گوگل به طور رسمی نام خود را به توپیکا تغییر می‌دهد.

گوگل اعلام کرد که در گوگل داکس (Google Docs) این قابلیت را پیدا کرده که کاربران بتوانند همه چیز را در آن ذخیره کنند؛ همه چیز یعنی همه چیز حتی اشیاء فیزیکی.

از کلیدها، ریموت کنترل‌ها، حیوانات اهلی و وحشی گرفته تا آثار باستانی، چاه های نفت و خیلی چیزهای عجیب و غریب دیگر! 




یکی از کارکردهای خیالی این سرویس آن است که افراد با استفاده از آن می‌توانند چیزهای گم شده خود را به راحتی پیدا کنند.

مثلاً برای یافتن دسته کلید گم شده خود کافی است با دکمه CTRL + F به دنبال آن در هر کجای جهان بگردند.

پس از پیدا شدن نیز کار راحت است: «دانلود» را انتخاب کنند و تمام.

البته این به شرطی است که قبلاً با استفاده از گزینه «آپلود» کلیدهای خود را در این سرویس ذخیره کرده باشند.

این سرویس باارزش (!) به همین مفتی‌ها به دست کاربران نمی رسد. 

گوگل اعلام کرده بود افراد برای استفاده از آن باید به ازای هر کیلوگرم، ۱۰ سنت پرداخت کنند.

در صفحه ویژه این سرویس خیالی، چند نفری که از این قابلیت استفاده کرده بودند و اتفاقاً خیلی هم از آن راضی بودند.

یکی از کاربران گفته: از وقتی که من آپارتمانم را در گوگل داکس آپلود کرده‌ام، می‌توانم در هر کجا که باشم، در رختخواب خودم بخوابم.

دیگری گفته: از وقتی این سرویس جالب راه‌اندازی شده، من می‌توانم برای رفقایم در نیویورک پیتزا بفرستم.

یک کاربر خوشحال دیگر هم نظرش را این گونه بیان کرده: ما سگ‌مان را به شیکاگو فرستادیم بدون این که حتی یک خراش بردارد.

به گزارش ایتنا، در همان سال گوگل از  راه اندازی سرویس مترجم زبان حیوانات خبر داد. 




به این صورت که در صفحه اصلی گوگل لینکی تعبیه شده بود که کاربر با کلیک بر آن، به صفحه ویژه معرفی یک اپلیکیشن آندرویدی برای ترجمه زبان حیوانات می‌رسید.

گوگل این نرم‌افزار را با کمک محققان دانشگاه آکسفورد، و با هدف برداشتن شکاف بین حیوانات و انسان‌ها طراحی کرده است. 




گوگل در صفحه معرفی این سرویس، خیلی جدی گفته است: در سهل‌الوصول کردن اطلاعات به صورت جهانی، زبان یکی از بزرگترین چالش‌های ما است و به همین دلیل ما تلاش‌های خود را بر حذف موانع زبانی متمرکز کرده‌ایم.

گوگل در ادامه گفته: با این سرویس ما می توانیم زبان دوستان حیوان خود را بفهمیم.

استفاده از فونت‌های وینگ‌دینگز (Wingdings) در سرویس تبلیغاتی گوگل ادسنس یکی دیگر از شوخی‌های جالب گوگل در سال ۲۰۱۰ به شمار می‌رود.

وینگ‌دینگز نام مجموعه فونتی است که حروف را به صورت نمادهای متنوع نشان می‌دهد.

با این شیوه، تبلیغات شرکت‌ها به صورت علائم ناخوانا و نامفهوم به نمایش در می‌آید با این حال گوگل مدعی شده که این کار را به درخواست تبلیغات‌دهندگان انجام داده است. 




گوگل گفته: ما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدیم که این فونت‌ها به ویژه برای دو گروه از بازدیدکنندگان وب‌سایت ها مناسب و مفید است: افراد رمزشناس و کبوترهای نامه‌بر!

ادامه دارد.... 



کد مطلب: 25955

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/25955/دروغ-های-شاخدار-گوگل-بخش-چهارم

ايتنا
  https://www.itna.ir