۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹

احتمال مصالحه گوگل با اتحادیه اروپا کاهش یافت

ایتنا- اتحادیه اروپا نسبت به رفتار انحصار گرایانه گوگل در حوزه اینترنت، اعتراض دارد و حتی ممکن است گوگل مجبور به پرداخت خسارت سنگین شود.
احتمال مصالحه گوگل با اتحادیه اروپا کاهش یافت


توصیه‌های برخی نهادهای تخصصی مشورتی به اتحادیه اروپا در مورد گوگل، احتمال مصالحه دو طرف را کاهش داده است.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وی تری، گوگل به اتهام انحصارطلبی تجاری و رفتار نامناسب با رقبای خود در قاره اروپا در آستانه جریمه‌ای سنگین قرار دارد و توضیحات و مدارک ارائه شده از سوی این شرکت آمریکایی نیز تاکنون طرف اروپایی را اقناع نکرده است.

گوگل که از موتور جست‌وجوی خود به عنوان ابزاری برای معرفی سرویس های مختلفش و کسب درآمد از طریق آنها استفاده کرده و خدمات مشابه شرکت های دیگر را به حاشیه رانده، اتهامات وارده در این زمینه را رد می کند، اما بررسی های موسسه Foundem صحت ادعاهای رقبای اروپایی گوگل را ثابت می کند.

Foundem می گوید پیشنهادات گوگل برای مصالحه با اتحادیه اروپا نه تنها باعث کاهش سلطه این شرکت بر دنیای جستجوی اینترنتی نمی شود، بلکه آن را تداوم می بخشد. بررسی های Foundem نشان می‌دهد پیشنهادات گوگل حاشیه ای است و انحصار گوگل بر حوزه جست‌وجو در وب را رفع نمی کند.

کارشناسان این موسسه می گویند در هر تفاهمی باید به قابلیت های سرویس تبلیغاتی Adword گوگل که بر مبنای علائق کاربران آگهی هایی را برایشان به نمایش درمی آورد توجه شود. گوگل از طریق Adword همیشه خدمات خود را به طور گسترده نمایش می دهد و از تبلیغ برای دیگر شرکت ها خودداری می کند لذا ساختار و عملکرد آن باید اصلاح شود.

رسیدگی به پرونده انحصارطلبی گوگل در اروپا حدود دو سال است که در جریان است و مایکروسافت، نوکیا و اوراکل از جمله شاکیان مهم آن هستند.
کد مطلب: 26193
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام