۰
plusresetminus
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۸

نسخه آخر سیستم‌عامل اندروید، عامل اصلی حملات امنیتی

ایتنا - با توجه به اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان گوشی به طور مستمر برنامه‌های به‌روزرسان را در اختیار کاربران نمی‌گذارند، تنها 4 درصد دستگاه‌هایی مبتنی بر سیستم‌عامل Android 4.2 فعالیت می‌کنند.
نسخه آخر سیستم‌عامل اندروید، عامل اصلی حملات امنیتی


بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی کارشناسان امنیتی مرکز Juniper Networks، بیش از سه‌چهارم حملات امنیتی به سیستم عامل اندروید از طریق ابزارهای آلوده‌ای صورت می‌گیرد که سعی می‌‌کنند با ارسال پیامک کاربران را فریب دهند.
این ابزارها به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که قادرند برنامه‌های امنیتی موجود در نسخه ۴.۲ یا همان آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید را به راحتی دور بزنند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم، با توجه به اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان گوشی به طور مستمر برنامه‌های به‌روزرسان را در اختیار کاربران نمی‌گذارند، تنها ۴ درصد دستگاه‌هایی مبتنی بر سیستم‌عامل Android ۴.۲ فعالیت می‌کنند و این در حالی است که بیش از ۶ ماه از زمان عرضه این نسخه از سیستم‌عامل اندروید می‌گذرد.

محققان مرکز Juniper Networks اعلام کردند از مارس ۲۰۱۲ تا مارس ۲۰۱۳ تعداد تهدیدهای امنیتی موبایلی ۶۱۴ درصد افزایش یافت و در مجموع ۲۷۶ هزار و ۲۵۹ مورد تهدید امنیتی موبایلی در جهان شناسایی شد.
لازم به ذکر است از بین ابزارهای کاربردی آلوده، ۹۲ درصد سیستم‌عامل اندروید را هدف قرار دادند.

افزایش قابل ملاحظه تهدیدهای امنیتی در مقابل سیستم‌عامل اندروید طی دو سال گذشته دریافته‌های اخیر دیگر مراکز امنیتی هم به چشم می‌خورد.
این رشد بیش از حد همگام با افزایش محبوبیت جهانی سیستم‌عامل اندروید رخ داده است.

کارشناسان دریافته‌اند ۷۷ درصد بدافزارهای سیستم‌عامل اندروید مربوط به ابزارهایی می‌شود که به نوعی با پرداخت‌های مالی در ارتباط است.
 
 
کد مطلب: 26618
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام