۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
در دستور کار دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی قرار گرفت

تدوین استانداردهای نرم‌افزار مدیریت آموزشی در دانشگاه‌ها

ایتنا - در نهایت شیوه‌نامه احراز استاندارد، جهت مقایسه و رتبه‌بندی میان محصولات مختلف حوزه آموزش در کشور مشخص خواهد شد.


حداقل استانداردهای فنی و کارکردهای سیستم مدیریت امور آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی کشور تدوین می‌شود.


به گزارش ایتنا از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، یک دانشگاه و یا یک مرکز علمی برای انجام امور داخلی نیازمند یک سیستم جامع، شامل چند زیرسیستم اعم از مديريت‌هاي "آموزشي"، "پژوهشي"، "دانشجویی"، "پشتیبانی" و غیره است. اصلی‌ترین زیرسیستم مورد نیاز، بخش "آموزشی" است که به واسطه آن اکنون در بازار، نرم‌افزارها و یا سیستم‌های متفاوت وجود دارد، اما تاکنون حداقل امکانات و کارکرد این نرم‌افزارها و سیستم‌ها مورد بررسی جامع و مقایسه قرار نگرفته است.

این دبیرخانه با شناسایی نیازمندی‌های دانشگاه‌ها و موسسه‌ها، تدوین حداقل امکانات و شرایط نرم‌افزار مدیریت آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

در این استاندارد، امکانات کلی و رویه‌های مورد نیاز زیرسیستم مدیریت آموزشی جهت پوشش نیازمندی‌های مکانیزه در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی کشور مشخص خواهد شد و جزئیات و امکانات کارکردی هر یک از زیرسیستم‌های آموزشی توصیف می‌شود؛ همچنین، قالب استاندارد جهت تبادل اطلاعات میان سیستم‌های آموزش مختلف تبیین خواهد شد. 

نیازمندی‌های غیرکارکردی مانند کارایی زیر بار زیاد، مقیاس‌پذیری، امنیت برنامه کاربردی، بانک اطلاعاتی و ابزارهای مدیریت قوانین جهت اجرای سیستم از دیگر موارد مورد توجه در این استاندارد است.

در نهایت شیوه‌نامه احراز استاندارد، جهت مقایسه و رتبه‌بندی میان محصولات مختلف حوزه آموزش در کشور مشخص خواهد شد. 

مجموعه این استانداردها با همکاری کارشناسان دانشگاه‌های فنی- حرفه‌ای، کاشان، قم، تربیت مدرس و همچنین نظارت مستقیم وزارت علوم در حال تهیه و تدوین است و به زودی اعلام خواهد شد. 
 
 
کد مطلب: 27110
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام