کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیران احتمالی مایکروسافت از برنامه‌هایشان می‌گویند

خبرگزاری فارس , 18 آبان 1392 ساعت 12:02

ایتنا- استفان الاپ یکی از نامزدهای جایگزینی استیو بالمر مدیر عامل فعلی مایکروسافت معتقد است این شرکت باید روش های سنتی و قدیمی خود را کنار بگذارد.





به گزارش ایتنا از فارس به نقل از بیزینس ویک، به گفته استفان الوپ، مایکروسافت چندین دهه است که به کسب درآمدهای کلان از طراحی و عرضه نرم افزارهایی مانند آفیس عادت کرده و برای تداوم درآمدزایی باید آفیس و اجزای آن مانند پاورپوینت و اکسل را با گوشی‌ها و تبلت‌ها سازگار کند.


به گفته وی باید از محبوبیت این نرم افزارها برای افزایش توجه به ویندوز در میان کاربران رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها و گوشی‌ها استفاده کرد.

مایکروسافت در زمان مدیریت بیل گیتس و استیو بالمر توانست عنوان بزرگترین شرکت عرضه کننده نرم افزار در جهان را برای خود حفظ کند. اما این روزها با افزایش استفاده از انواع گوشی و تبلت و به حاشیه رفتن نسخه‌های همراه سیستم عامل ویندوز در برابر اندروید و iOS این برتری به خطر افتاده است.

از سوی دیگر مایکروسافت در برابر عرضه نسخه‌هایی از آفیس که با این دو سیستم عامل سازگار باشند هم مقاومت می‌کند و به همین علت شرایط را برای خود دشوارتر کرده است.

الاپ در زمان مدیریت خود بر مایکروسافت با فروش واحد تولید و عرضه گوشی نوکیا به این شرکت به قیمت ۷.۲ میلیارد دلار موافقت کرد و گفته می شود نسبت به برخی واحدهای مایکروسافت مانند تولید کنسول‌های بازی هم نظر خوشی ندارد. گفتنی است وی و مایکروسافت در مورد اخبار منتشر شده در این زمینه سکوت کرده اند.


کد مطلب: 28310

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28310/مدیران-احتمالی-مایکروسافت-برنامه-هایشان-می-گویند

ايتنا
  https://www.itna.ir