کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حساب 28 درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی هک شده است

خبرگزاری ايسنا , 27 آبان 1392 ساعت 10:14

ایتنا- متاسفانه درصد کمی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در زمینه امنیت آنلاین اطلاعات کافی دارند.




تقریبا سه نفر از هر ۱۰ نفر کاربر رسانه­‌های اجتماعی اعلام کرده­‌اند که حساب­‌های کاربری­‌شان هک شده و بیش­تر از نیمی از این موارد در سال جاری رخ داده است.

به گزارش ایسنا، بنا بر نظرسنجی صورت گرفته بر بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی که به سفارش شرکت امنیتی ESET و توسط هریس اینترکتیو انجام شد، در حالی که تقریبا دو سوم از پاسخگویان به ظاهر مسئولیت این رویدادها را شخصا به عهده گرفته­‌اند، بیش­تر از نیمی از کاربران شبکه­‌های اجتماعی مخصوص بزرگسالان در ایالات متحده می­‌گویند آخرین نسخه‌های سیاست­‌گذاری برای حریم خصوصی حساب­‌های کاربری خود را مطالعه نکرده‌­اند.

بیش­تر از یک­‌سوم (۲۸ درصد) اعلام کردند که در مورد سیاست­گذاری­‌های حریم خصوصی اطلاعات به­‌روزی دارند. ۱۲ درصد گفتند که تاحدی اطلاعات­شان به­ روز است و ۹ درصد نیز اعلام کردند که در مورد اغلب اطلاعات به­‌روزند.

۶۴ درصد از پاسخگویان اذعان کردند که حفظ حریم خصوصی آنلاین مسئولیتی شخصی است، در حالی که تنها ۱۷ درصد آن را مسئولیت آی­اس­پی قلمداد کردند، ۱۲ درصد گفتند مسئولیت آن به عهده خود شبکه­‌های اجتماعی است و تعداد بسیار اندکی، سه درصد، اعلام کردند که مسئولیت آن به عهدۀ قانون­‌گذاران است.

نظرسنجی مؤسسه هریس نکته دیگری را نیز نشان می­‌دهد: احتمالا بین پذیرش گسترد مسئولیت شخصی برای امنیت آنلاین و رفتار واقعی ارتباط وجود ندارد. نتایج نشان می­‌دهد که تقریبا یک نفر از هر پنج نفر کاربر هرگز تنظیمات حریم خصوصی را در حساب­‌های کاربری رسانه‌­های اجتماعی­‌شان تغییر نداده­‌اند.

به گفته‌ استیون کاب - نویسند گزارش مذکور - ظاهراً بی­‌توجهی به حریم خصوصی و امنیت در رسانه­‌های اجتماعی در تضاد با باور به مسئولیت فردی است. این موضوع زمانی غافلگیرکننده­ تر است که از تجارب منفی کاربرانی مطلع می­‌شوید که تعدادشان هم کم نیست. به سختی می‌­شود به این فکر کرد که همه کسانی که تنظیمات اصلی را تغییر می­‌دهند، از دلالت­های ضمنی آن نیز آگاه­ند.

تعداد زیادی از پاسخگویان، یعنی ۹۱ درصد از آنان، گزارش دادند که در سال جاری لااقل یک پیغام الکترونیک مشکوک دریافت کرده‌­اند و ۸۶ درصد از بزرگسالان امریکایی از آلوده شدن به ویروس یا حملات هکری در هنگام بازدید از وب­‌سایت­‌های موردعلاقه‌­شان نگران­ند اما تنها ۳۵ درصد از پاسخگویان معتقد بودند که وب­‌سایت­‌ها در نشان دادن یا فیلتر کردنِ کدهای مخرب خوب عمل می­‌کنند.

تقریبا سه نفر از هر ۱۰ نفر (۲۸ درصد) از کاربران رسانه­‌های اجتماعی گفتند یک یا چند حساب کاربری­شان در رسانه­های اجتماعی هدف حملات هکری قرار گرفته و برای بیش­تر از نصف آن افراد، این اتفاقات در سال جاری افتاده است.

نکته نگران­کننده این است که تنها ۲۷ درصد از کاربران رسانه­‌های اجتماعی آموزش­هایی در زمینه امنیت آنلاین دریافت کرده‌­اند.

به گفته کاب تقریبا سه­‌چهارم افرادی که از رسانه­‌های اجتماعی استفاده می‌کنند خود رفتار معقول آنلاین را می­‌آموزند. با در نظر گرفتن سطح فعالیت­‌های تهدیدآمیزی که به ما گزارش داده شده، رقم ۲۷ درصد رقمی هراس­‌آور است. این رقم باید برای کارفرمایان نیز ترسناک باشد زیرا تعداد فراوانی از افراد در مجموعه نیروی کار برای کسب آگاهی و دانش امنیتی آموزشی رسمی ندیده‌­اند.


کد مطلب: 28415

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28415/حساب-28-درصد-کاربران-رسانه-های-اجتماعی-هک-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir