۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶

توافق استفاده رایگان از حق ثبت اختراعات گوگل و سامسونگ توسط یکدیگرتا 10 سال

ایتنا- گوگل و سامسونگ تا 10 سال می توانند از حق ثبت اختراعات یکدیگر استفاده رایگان کنند.


بر کسی پوشیده نیست که شماره یک فروش ابزارهای اندرویدی گوگل در اختیار سامسونگ است و حالا در تصمیم جدید دو کمپانب موافقت کردند تا ۱۰ سال آینده از حق تجاری اختراعات یکدیگر استفاده کنند.


این اقدام باعث می شود تا در آینده تنش حقوقی میان دو کمپانی ایجاد نشده و بحث مالکیت های معنوی و جلوگیری از یک تنش حقوقی در سطح بین المللی بین دو کمپانی قوام یابد.


این موافقتنامه با توجه به تجربه تلخ دعوای حقوقی میان سامسونگ و اپل که هنوز هم ادامه دارد، تعریف شده است.

این موضوع نشان می دهد که سامسونگ علی رغم استراتژی جدید حرکت به سوی سیستم عامل شخصی خود یعنی تایزن، همه پل های پشت سر خود را خراب نمی کند و همچنان می خواهد به همکاری با گوگل ادامه دهد تا بتواند اپل را به چالش جدی بکشاند.

دکتر سیونگهو آهن مدیر مرکز مالکیت های معنوی سامسونگ در این خصوص گفت این موافقتنامه نشان می دهد که ظرفیت همکاری بین دو کمپانی به سایر کمپانی ها خاطر نشان می سازد که در حالت همکاری بیشتر نصیبشان می شود تا در حالت دعوای حقوقی!

نکته بعدی که از چشم برخی بدور مانده اینکه تعداد حق ثبت اختراعات سامسونگ در سال ۲۰۱۳ در امریکا، ۴۶۷۵ حق ثبت بوده که مقام دوم را در امریکا به خود اختصاص داده است. این رتبه برای گوگل یازدهم با ۱۸۵۱ ثبت اختراع بوده است.

به گفته کارشناسان این دو کمپانی دشمن مشترکی بنام اپل دارند که این اتحاد را باید از این لحاظ نیز مورد توجه قرار داد که می تواند غیر مستقیم فشاری سنگین بر اپل باشد.

از سوی دیگر گوگل به سامسونگ نیاز دارد چرا که تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی در جهان است و این همکاری باید برای حفظ این موقعیت ادامه یابد.

البته در این موافقت نامه ذکری از این نشده که آیا سامسونگ می تواند از گنج بزرگ اختراعات و ابداعات موتورولا که جزیی از گوگل است، استفاده کند یا نه؟
کد مطلب: 29303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام