۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۸

مایکروسافت نام اسکای‏ درایو را به وان ‏درایو تغییر می‌‏دهد

ایتنا- نام «بی‌ اسکای بی» از طرف یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی تحت تعقیب قرار گرفته بود.
مایکروسافت نام اسکای‏ درایو را به وان ‏درایو تغییر می‌‏دهد


شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته است از نام اسکای درایو (SkyDrive) برای پایگاه پردازش ابری خود استفاده نکند و در عوض عنوان وان‏ درایو (OneDrive) را به کار برد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏ سایت pcworld، شرکت مایکروسافت اعلام کرده است نام پایگاه پردازش ابری خود را از اسکای درایو به وان‏ درایو تغییر خواهد داد.

مایکروسافت بدین دلیل تصمیم به تغییر نام این پایگاه گرفته است که در ماه ژوئیه از سوی شبکه تلویزیونی بریتانیایی «بی‌ اسکای بی» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

این شرکت استدلال کرده بود که واژه اسکای جزء نام تجاری این شبکه است و مایکروسافت نبایستی از این واژه در نام این پایگاه استفاده می‌‏کرده است.

با این همه به نظر می‌‏رسد مایکروسافت قصد دارد این شکست حقوقی را به یک فرصت تبدیل کند.
این غول نرم ‏افزاری در وب‏ سایتی که برای وان‏ نوت طراحی کرده گفته است: خود را برای پایگاه بهتری که به کمک آن بتوانید محتویات مورد نظر خود را بر روی هر ابزار و وسیله‌ای ذخیره کنید و به اشتراک‏ بگذارید، آماده می‌کند.
به همین دلیل انتظار می‌‏رود پایگاه وان‏ درایو در مقایسه با پایگاه اسکای درایو ویژگی‏‌ها و قابلیت‌های جدید داشته باشد. مایکروسافت هنوز اعلام نکرده پایگاه اسکای درایو از کی آغاز به کار خواهد کرد. ظاهراً این شرکت در حال حاضر مشغول انتقال داده‌های کاربران از اسکای درایو به به یک پایگاه جدید است.

تغییر نام محصولات مایکروسافت چندان بی ‏سابقه نیست. چندی پیش شرکت آلمانی مترو‌ ای جی (Metro AG) از مایکروسافت به خاطر استفاده از واژه «مترو» در رابط کاربری ویندوز ۸ شکایت کرده بود.

گزارش برخی منابع نیز حاکی از این است که مایکروسافت قصد دارد از نام مُد به جای مترو استفاده کند.
کد مطلب: 29312
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام