۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲

ویندوز فون مایکروسافت رایگان شد

ایتنا- مایکروسافت پیش از این برای نرم‌افزارهای هسته‌ای خود هزینه دریافت می‌کرد! البته دانلود ویندوزفون از اینترنت رایگان نیست!
ویندوز فون مایکروسافت رایگان شد


شرکت مایکروسافت به منظور افزایش تمایل تولیدکنندگان تلفن‌همراه برای پشتیبانی هرچه بیشتر از ویندوز فون یک گام تازه به جلو برداشت تا در این اقدام سیستم عامل موبایلی خود را به صورت رایگان در اختیار آنها بگذارد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‌سایت cellular-news، مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که قیمت ویندوز فون برای عرضه‌کنندگان موبایل‌ قابل انعطاف‌تر از قبل خواهد بود، اما این شرکت بزرگ نرم‌افزاری در جریان معرفی نسخه به‌روز شده ویندوز فون ۱. ۸ تایید کرد که بر اساس تصمیمات جدید خود این سیستم عامل موبایلی را فارغ از هرگونه هزینه و به صورت کاملا رایگان به دست تولیدکنندگان تلفن‌همراه می‌رساند.

البته باید توجه داشت که این سیستم عامل موبایلی به صورت رایگان روی اینترنت قرار داده نشده است تا کاربران بتوانند آن را بارگذاری کنند و مورد استفاده قرار دهند.

«تِری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز سیستم‌های عامل در شرکت مایکروسافت گفت: «به منظور سازگاری هرچه بیشتر ابزارهای شما با دستگاه‌ها الکترونیکی و همچنین افزایش هرچه بیشتر استفاده از ابزارهای شما توسط کاربران، ما از هم‌اکنون برای تمام تلفن‌های همراه و رایانه‌های لوحی که اندازه نمایشگر آنها کوچک‌تر از ۹ اینچ است، سیستم‌عامل ویندوز فون را به صورت کاملا رایگان عرضه می‌کنیم.»

این اقدام یک تغییر بزرگ در روند فعالیت‌های مایکروسافت محسوب می‌شود که طی آن همواره برای نرم‌افزارهای هسته‌ای خود از کاربران هزینه دریافت کرده است.

رایگان شدن سیستم عامل ویندوز فون موجب خواهد شد تا قیمت گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد.
این تغییر به خصوص در سری گوشی‌های هوشمند معمولی و متوسط دیده می‌شود که سیستم عامل اندروید گوگل هم‌اکنون حاکمیت این بخش از بازار را در اختیار گرفته است.

اما نکته باقیمانده این است که آیا تولیدکنندگان تلفن همراه تمایل بیشتری به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت پیدا می‌کنند یا خیر.

رواج هرچه بیشتر این سیستم عامل موبایلی باعث می‌شود تا محصولات نوکیا در بازار جهانی بیش از پیش فروخته شوند.
 
کد مطلب: 30046
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام