کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت در مالزی رایگان می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 21 خرداد 1393 ساعت 12:34

ایتنا - پیش‌بینی شده است اجرای این طرح می‌تواند برای دولت ایالتی سلانگور سود سرشاری به همراه داشته باشد.




دولت ایالت سلانگور مالزی قصد دارد با اجرای طرحی اینترنت بی سیم(وای.فای) را رایگان در اختیار مردم قرار دهد.


به گزارش ایتنا از ایرنا، دولت ایالت سلانگور مالزی با استفاده از سیستم ارتباط راه دور و نسل چهارم شبکه تلفن همراه اینترنت رایگان به مردم ارائه می‌کند.

ˈعبدالخالد ابراهیمˈ سروزیر ایالت سلانگور مالزی روز چهارشنبه در نشستی برای بررسی بودجه سال آینده میلادی این کشور گفت که طرح اولیه این پروژه به زودی به پارلمان مالزی و مجلس این ایالت ارائه می‌شود.
براساس گزارش رسانه‌های محلی مالزی، وی تصریح کرد که به زودی دلایل توجیهی اجرای این طرح را در اختیار مقامات مربوطه قرار می‌دهد.

این مقام ایالتی مالزی، گفت که با این روش همه مردم از خدمات رایگان اینترنت بهره‌مند می‌شود و دولت نیز با اجاره فناوری‌های به کار گرفته شده، درآمد خواهدداشت.

پیش‌بینی شده است اجرای این طرح می‌تواند برای دولت ایالتی سلانگور سود سرشاری به همراه داشته باشد.

مردم مالزی از سال ۱۹۹۵ از خدمات اینترنتی به صورت عام استفاده می‌کنند و تا پایان سال ۲۰۱۲ حدود ۶۵ درصد از مردم این کشور به خدمات اینترنتی دسترسی داشتند.

دولت مالزی پیش از این نیز از اجرای طرحی برای ارائه رایگان اینترنت در مراکز عمومی این کشور خبر داده بود.

مالزی به رغم تلاش برای توسعه خدمات اینترنتی، براساس گزارش سال ۲۰۱۲ جز پنج کشوری بود که سرعت اینترنت در آن پایین گزارش شد.

کره جنوبی در حال حاضر با سرعت میانگین ۱۴ کیلوبایت بر ثانیه دارای پرسرعت ترین اینترنت جهان است و پس از آن ژاپن، هنگ کنگ، لاتویا، سوئیس، هلند، چک، آمریکا، سوئد و فنلاند قرار دارند.
 


کد مطلب: 30903

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/30903/اینترنت-مالزی-رایگان-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir