کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اوراکل دومین عرضه‌‏کننده بزرگ نرم‏‌افزارهای ابری جهان شد

سايت خبری همكاران سيستم , 31 خرداد 1393 ساعت 13:38

ایتنا- لری الیسون، این مرد ثروتمند، توانست کمپانی متبوعش را به مقام دومی عرضه کننده نرم‌افزارهای ابری برساند.




شرکت اوراکل که در سه ماهه چهارم سال مالی خود با کاهش سود مواجه بوده است، ادعا کرده است دومین عرضه‏‌کننده بزرگ نرم‌‏افزارهای ابری (SaaS) در جهان است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت computerworld، شرکت اوراکل در سه ماهه چهارم منتهی به ۳۱ می توانسته است درآمدهای کلی خود را با ۳ درصد افزایش به ۱۱.۳ میلیارد دلار برساند.

این در حالی است که سود این شرکت با ۴ درصد کاهش در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۳.۶۵ میلیارد دلار رسیده است. درآمد این شرکت از محل فروش مجوز نرم‌‏افزارها در این دوره ۳.۷۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم تفاوت چندانی با سه ماهه قبل از آن ندارد.

این شرکت از محل به‏‌روزرسانی نرم‌‏افزارها و پشتیبانی از محصولات نیز ۴.۷ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم نشان‏‌دهنده رشد ۷ درصدی این درآمدها است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای شرکت اوراکل در دو حوزه PaaS (عرضه پلت‏فرم در قالب خدمات) و SaaS (عرضه نرم‏‌افزار در قالب خدمات) با ۲۵ درصد رشد به ۳۲۲ میلیون دلار و در حوزه IaaS (عرضه زیرساخت‌‏ها در قالب خدمات) نیز با ۱۳ درصد رشد به ۱۲۸ میلیون دلار رسیده است.

لری الیسون، مدیر عامل اوراکل در بیانیه‌‏ای درباره عملکرد درآمدی اوراکل گفته است: اوراکل هم‌‏اکنون دومین عرضه‏‌کننده محصولات SaaS در جهان است. در این حوزه ما از هر شرکتی بجز سیلزفورس جلوتر هستیم. در این حوزه ما حتی از شرکت راک‏‌اسپیس (Rockspace) بزرگ‌تر و سودآورتر هستیم. برنامه ما این است که تمرکزمان بر محصولات پردازش ابری را افزایش دهیم و در دو حوزه SaaS و PaaS به شماره یکِ جهان تبدیل شویم.

شرکت اوراکل در این سه ماهه توانسته درآمدهای خود از محل فروش سیستم‏‌های سخت‏‌افزاری را نیز با ۲ درصد افزایش به ۸۷۰ میلیون دلار برساند. درآمدهای حاصل از محل عرضه پشتیبانی از محصولات سخت‏‌افزاری این شرکت نیز به ۵۹۶ میلیون دلار رسید.

شرکت اوراکل توانسته است سال مالی خود را با درآمد کلی ۳۸.۳ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۱ میلیارد دلاری به پایان برساند. درآمدهای اوراکل در مقایسه با سال قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است، اما سود خالص این شرکت تفاوت چندانی نداشته است.


کد مطلب: 31027

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31027/اوراکل-دومین-عرضه-کننده-بزرگ-نرم-افزارهای-ابری-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir