۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱

دوسوم کارمندان فیس‌بوک مرد هستند

ایتنا - 69 درصد کارمندان فیس‌بوک در سراسر جهان مرد هستند و در مقابل، 85 درصد کارمندان فنی این شرکت و 77 درصد مدیران ارشد شرکت را نیز مردان تشکیل داده‌اند.
دوسوم کارمندان فیس‌بوک مرد هستند


شرکت فیس‌بوک هم مانند بسیاری از حاضران دره سیلیکون با مردها سازگاری بیشتری دارد و این طور که گزارش‌های منتشر شده از سوی این شبکه اجتماعی بزرگ نشان می‌دهد، بیشتر کارمندان فیس‌بوک را مردان و البته سفیدپوستان تشکیل می‌دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز، در گروه مدیریتی فیس‌بوک بیشتر افراد مرد و سفیدپوست هستند و البته این شرکت در گزارش خود توضیح نداده که اتفاق یاد شده به صورت تصادفی یا تعمدی رخ داده است.

فیس‌بوک گزارش جامع خود مربوط به شرایط داخلی شرکت را هفته گذشته منتشر کرد و در آن مشخص شد که کارمندان آن از نظر مالی در شرایط بسیار عالی به‌سر می‌برند و میزان رضایتمندی آنها نسبت به کارمندان دیگر شرکت‌های الکترونیکی بزرگ بالاتر است.

آمار منتشر شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد که ۶۹ درصد کارمندان فیس‌بوک در سراسر جهان مرد هستند و در مقابل، ۸۵ درصد کارمندان فنی این شرکت و ۷۷ درصد مدیران ارشد شرکت را نیز مردان تشکیل داده‌اند.


در گزارش مذکور همچنین مشخص شد که ۵۷ درصد کارمندان این شرکت آمریکایی سفیدپوست هستند، ۳۴ درصد آسیایی هستند، چهار درصد اسپانیایی هستند و ۲ درصد این افراد را هم سیاه‌پوستان تشکیل می‌دهند.

"ماکسین ویلیامز"(Maxine Williams) مدیر شعبات بین‌المللی فیس‌بوک گفت: «همان طور که اعداد و ارقام یاد شده نشان می‌دهند، ما باید اقدامات گسترده‌تری در این زمینه انجام دهیم و البته از مهارت‌های دیگر نژادها هم بهره ببریم.»

البته برخی از مدیران ارشد فیس‌بوک را هم زنان تشکیل می‌دهند و این شرکت ادعا می‌کند که برپایه مهارت و استعداد تمام این نیروهای کاری را استخدام کرده است.

کد مطلب: 31116
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام