کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرایطی که فناوری‌های نوین مشکل‌ساز می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 18 تير 1393 ساعت 13:25

ایتنا- داود زارعیان: همه رسانه‌ها مانند شمشیر دولبه‌اند، چرا که در صورت استفاده نادرست از آنها فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند.





فرصت‌های حاصل از شبکه‌های اجتماعی موبایلی مثل سایر رسانه‌ها در گردش اطلاعات و اخبار، بازاریابی و تبلیغات با سرعت بیشتر خلاصه می‌شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، داوود زارعیان - مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران - درباره‌ی فرصت‌ها و تهدیدی‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی اظهار کرد: همه رسانه‌ها مانند شمشیر دولبه‌اند، چرا که در صورت استفاده نادرست از آنها فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شوند، به طور مثال می‌توان از وایبر برای ارسال پیامک‌های خبری و آموزشی استفاده و آن را باسرعت بالا منتقل کرد.

او تاکید کرد: وقتی برای استفاده از مظاهر فناوری برنامه‌ای نداریم و نگاه به آنها از ابتدا منفی است؛ به جای اینکه ما تصمیم‌ بگیریم با فناوری چه کنیم، فناوری کارکردهای خود را به ما تحمیل می‌کند در این شرایط فناوری‌های نوین و از جمله رسانه‌ها غالبا برای ما مشکل‌ساز می‌شوند.

وی افزود: ما عادت‌کرده‌ایم تنها از کارکردهای ساده، اولیه و پیش پا‌افتاده تکنولوژی‌ها استفاده کنیم و این امر می‌تواند برای مسائل اخلاقی و اجتماعی تهدید باشد؛ اگر در انتشار مطالب و تصاویر غیراخلاقی نظارت نکنیم و والدین بر نحوه‌ی استفاده فرزندان‌شان کنترل نداشته باشند این آسیب‌زننده است.

بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات وی گفت: اگر بتوان محتوای مناسب و درخور تولید کرد و آموزش استفاده در مدارس و دانشگاه‌ها از این رسانه آموزش داده شود، می‌توان از قابلیت‌های مثبت این شبکه‌ها استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.


کد مطلب: 31338

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31338/شرایطی-فناوری-های-نوین-مشکل-ساز-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir