۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۹
در نخستین همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان

ایران، مقامات و کارشناسان عالیرتبه ICT جهان را میزبانی می‌کند

ایتنا - قرار است این همایش هشتم و نهم شهریور ماه در محل سالن اجلاس سران تهران با حضور مقامات عالی رتبه کشور، میهمانان عالی رتبه خارجی و بیش از ۵۰ سخنران خارجی برگزار ‌شود.


نخستین نشست خبری رویداد «هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان» (Persian ICT Week)روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.


به گزارش ایتنا کاظم آیت‌اللهی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست گفت: همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان فرصت بزرگی است که بتوانیم توان کشور در حوزه ICT به ویژه توان بخش خصوصی را به نمایش بگذاریم، ببینیم در کجای فناوری دنیا هستیم، ظرفیت‌های‌مان چیست و به کجا می‌رویم.
وی افزود: در کنار این همایش، نخستین جلسه انجمن ICT کشورهای عضو اکو، که دبیرخانه آن در اجلاس وزرای عضو اکو به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور واگذار شده بود، برگزار می‌شود.

آزاده داننده رییس سازمان نصر تهران و رییس کمیسیون بین‌المللی سازمان نصر کشور نیز در مورد جزییات این اجلاس توضیح داد: در دو روز برگزاری این رویداد برنامه‌های متعددی در نظر گفته شده است که مهم‌ترین آن برگزاری ۱۱ نشست تخصصی است.
وی افزود: این نشست‌ها موضوعاتی همچون اینترنت به‌عنوان ابزاری برای توسعه، مدل چندذی‌نفعی در راهبری اینترنت، زیرساخت پهن‌باند و حقوق دسترسی، اعتماد، امنیت و حریم خصوصی، محتوای فارسی در اینترنت، روندهای پیش ‌روی فناوری‌های اینترنتی، نقش دولت به‌عنوان تسهیل‌گر،همکاری‌های منطقه‌ای، فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از لغو تحریم‌ها و جوانان و شبکه‌های اجتماعی را پوشش می‌دهد.
داننده در مورد برگزاری نشست تخصصی کشورهای عضو اکو نیز توضیح داد: در جلسه وزرای ICT عضو اکو که در تهران برگزار شد، سازمان نصر کشور متعهد شد زمینه تشکیل انجمن تامین کنندگان حوزه اکو را فراهم کند که در همین راستا نخستین شنست مربوط به این انجمن در کنار این همایش برگزار می‌شود.

رییس کمیسیون امور بین‌الملل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: برگزاری جلسه شورای مشورتی Persian IGF از دیگر برنامه‌های این همایش است.
داننده از برگزاری مسابقه چالش‌های نوآورانه در این همایش نیز خبر داد و گفت: در این مسابقه طی فراخوانی از جوانانی که ایده دارند دعوت می‌شود که از طریق فرم‌های ویژه این مسابقه، ایده‌های خود را ارسال کنند. این ایده‌ها در هیات داوران بررسی خواهند شد.
وی افزود: پس از بررسی اولیه، ایده‌های برگزیده در حضور مدعوین اجلاس معرفی و ارزیابی شده و به ایده‌های برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق می‌گیرد.

سهیل مظلوم واجاری، دبیر همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان نیز در این نشست گفت: این رویداد مهم بین‌المللی نخستین بار توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و با همکاری سازمان نظام صنفی رایان‌های استان تهران و انجمن تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عرب(اجمع) برگزار می‌شود.
به گفته وی، با توجه به نقش مهم اینترنت در توسعه‌ پایدار و رشد همه‌جانبه‌ جوامع، موضوع محوری این برنامه «اینترنت، پیشران توسعه‌ اقتصادی» انتخاب شده است. لذا مهم‌ترین هدف از برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر در مورد آخرین دستاوردهای حوزه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد بکارگیری «اینترنت، بعنوان پیشران توسعه اقتصادی» در سطح جهانی است و در کنار آن مسائل فارسی زبانان دنیا برای رشد توسعه و تقویت جایگاه زبان فارسی در فضای سایبر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: قرار است این همایش هشتم و نهم شهریور ماه در محل سالن اجلاس سران تهران با حضور مقامات عالی رتبه کشور، میهمانان عالی رتبه خارجی و بیش از ۵۰ سخنران خارجی برگزار ‌شود.
مظلوم گفت: با توجه به فضای مثبت بین‌المللی و گشایش‌های روی داده در زمینه تحریم‌ها، امیدواریم با کمک «اجمع» بتوانیم در این اجلاس تعاملات بین المللی موثری در حوزه فناوری اطلاعات برقرار کنیم.

در ادامه این نشست نیز به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این برنامه دو روزه علاوه بر مقام‌های تراز اول کشور حضور ذینفعان متعددی از کشورهای مختلف شامل وزیران و معاونان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای منطقه، چهره‌های شناخته‌شده در بخش‌ خصوصی، دولتی و جامعه‌ مدنی در سطح ملی و بین‌المللی نظیر Vinton Cerf ملقب به پدر اینترنت، Marilyn Cade رییس راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و استراتژیست سازمان ICANN، و Fadi Chehade مدیرعامل ICANN، و Robert Peper قایم‌مقام فناوری‌های جهانی شرکت سیسکو، Ali Faramawi قایم‌مقام شرکت مایکروسافت در منطقه‌ افریقا و خاورمیانه، Robert Guerra مشاور کمیته امنیت سازمان ICANN و متخصص در بخش امور مدنی در اینترنت و بسیاری دیگر از بزرگان این عرصه و نمایندگان شرکت‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گردهم آمده و به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.



 
کد مطلب: 31343
نام شما
آدرس ايميل شما


احمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بهتر بود هفته فناوری فیلترینگ پارسی زبانان برگزار میشد!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
نه که خیلی حرف تو این زمینه برای گفتن دارید! شما اینترنتتون رو از قعر جدول بکشید بیرون بعد برید دنبال این جور کارها.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام