۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵

چرا نوشته‌های فیس‌بوک غیب می‌شوند؟

ایتنا- فیس‌بوک چند ماه پیش به خاطر دستکاری در خوراک خبری ۷۰۰ هزار کاربرش هدف انتقاد قرار گرفته بود.
چرا نوشته‌های فیس‌بوک غیب می‌شوند؟


شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد راه اسنپچت اپلیکیشنی که پیام‌ها در آن پس از مدتی پاک می‌شوند را دنبال کند و به این منظور گزینه مشابهی را آزمایش کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت فیس بوک گفته است که این گزینه که به پست‌ها امکان می‌دهد زمان انقضایی بین یک ساعت تا یک هفته داشته باشند، آزمایشی است که در اپلیکیشن آی‌او‌اس این شبکه اجرا شده است.

این شبکه چند ماه پیش به خاطر دستکاری در خوراک خبری ۷۰۰ هزار کاربرش هدف انتقاد قرار گرفته بود. فیس‌بوک هدف از این کار را سنجش واکنش احساسی کاربران عنوان کرد.

گفته شده است که گزینه زمان انقضا، بعد از آن آزمایش شد که کاربران فیس‌بوک به پاک شدن خودکار پست‌هایی که تنها زمان محدودی موضوعیت دارند، علاقه نشان دادند.

کاربران نمی توانند پست‌هایی را که برایشان زمان انقضا تعیین می‌شود با دیگران به اشتراک بگذارند. این گزینه در حال حاضر تنها در دسترس کاربران این شبکه در نیوزیلند است.

به گزارش بی‌بی‌سی، فیس‌بوک قبلا سعی کرده بود اسنپچت را به قیمت سه میلیارد دلار بخرد. اسنپچت از زمان راه اندازی‌اش در سال ۲۰۱۱ رشدی سریع داشته و موفقیتش رقبا را به ارایه خدمات مشابه ترغیب کرده است.

پیام‌های "با زمان محدود" به طور فزاینده‌ای بین نوجوانان محبوبیت پیدا کرده‌اند، رده سنی‌ای که هدف بسیاری از شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری قرار دارند.

ماه ژوئن گذشته، فیس‌بوک از اپلیکیشن اسلینگشات رونمایی کرد که در آن عکس‌های دریافتی از دوستان را تنها زمانی می‌توان دید که عکس دیگری را در مقابل به فرستنده اصلی ارسال کرد.
کد مطلب: 32380
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام