۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰

سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری غول‌ها برروی بازی

ایتنا- شرکت‌های مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک امسال هریک سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری روی بازیهای ویدئویی انجام داده‌اند.
سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری غول‌ها برروی بازی


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از پایگاه سی اف گیت، در تازه‌ترین مورد شرکت مایکروسافت اعلام کرد برای خرید شرکت سوئدی موجانگ که سازنده‌ بازی پرطرفدار ماین‌کرافت با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در جهان است، ۲.۵ میلیارد دلار اختصاص داده است.


ماه گذشته غول تجارت اینترنتی آمازون، برای خرید سرویس بازی ویدئویی آنلاین "انقباض در سانترانسیسکو" که ظرف سه سال بیش از ۵۵ میلیون کاربر را جذب کرده، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک در ماه مارس اعلام کرد: دو میلیارد دلار برای خرید شرکت "آکیولس وی آر" که سازنده هدست‌های مورد استفاده در بازیهای ویدئویی است اختصاص داده است.

حتی شرکت چینی ساختمان‌ سازی "ژونگ ژی" نیز در ماه اوت وارد دنیای بازیهای ویدئویی شد و ۹۶۰ میلیون دلار برای خرید شرکت "دیان دیان اینتراکتیو" که سازنده بازی‌های شبیه‌سازی نظیر مزرعه خانوادگی است صرف کرد.

این قرار‌داد‌ها ممکن است برای آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند بازیهای ویدئویی هنوز به وسیله حساب‌های بانکی والدین کاربران اداره می‌شود غافلگیر‌کننده به نظر برسد.

اما تعداد بازی‌های ویدئویی آنقدر متنوع و سودآور شده که موسسه تحقیقاتی گارتنر برآورد کرده که بازار جهانی بازی‌های ویدئویی در سال گذشته درآمدی برابر ۹۳ میلیارد دلار داشته است.

مایکل فرازینی - نایب رییس بخش بازی‌های ویدئویی آمازون - گفت: امروزه افراد بیشتری در اماکن بیشتر با دستگاه‌های جدید وقت زیادی را صرف بازی‌های ویدئویی می‌کنند.

شرکت مایکروسافت با در اختیار گرفتن بازی ماین‌کرافت که در سال ۲۰۰۹ ساخته شد، بازی‌ را در اختیار می‌گیرد که کاربران آن دائما در حال توسعه خود هستند.
در این بازی کاربران ساختمانهایی را به وسیله مصالحی که در یک دنیای مجازی ظاهرا نامحدود پیدا می‌کنند، می‌سازند.

کاربران آزاد هستند که اکتشاف، همکاری و یا با یکدیگر مبارزه کنند و وقت زیادی را به این کار اختصاص می‌دهند. این بازی فقط برای کامپیوتر شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

همچنین کاربرانی که از کنسول ایکس باکس ۳۶۰ مایکروسافت برای انجام این بازی استفاده کرده‌اند، بیش از دو میلیارد ساعت زمان طی دو سال گذشته صرف این بازی کرده‌اند.

شرکت موجانگ ظاهرا سالانه بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از طریق این بازی درآمد دارد و شرکت فیلمسازی برادران وارنر حق ساخت فیلم سینمایی ماین‌کرافت را خریداری کرده‌ است. همچنین نکته حائز اهمیت این است که طیف سنی کاربران این بازی از هشت تا ۸۰ سال است.

کد مطلب: 32441
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام