کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیر کمیته مجازی وزارت ورزش و جوانان:

برخورد با ابزار ارتباطی، اقدام صحیحی نیست

خبرگزاری ايسنا , 7 مهر 1393 ساعت 11:46

ایتنا- رستمی: برخورد با ابزار ارتباطی موجب دستیابی به نتایج مطلوب نمی‌شود.




در پی ارسال نامه‌ای از سوی قوه قضاییه به وزیر ارتباطات برای فرآهم آوری زمینه و بستر مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو ظرف یک ماه آینده، دبیرکمیته ملی فضای مجازی جوانان وزارت ورزش و جوانان، گفت: برخورد با ابزار ارتباطی کار درستی نیست، بلکه باید با افراد خاطی و کسانی که در جهت سوء از این وسایل فعالیت می‌کنند، برخورد شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، دکتر محمدرضا رستمی  با بیان مطالب بالا اظهارکرد: پاک کردن صورت مساله هیچ کمکی به جامعه ما نمی‌کند و برخورد با ابزار ارتباطی موجب دستیابی به نتایج مطلوب نمی‌شود.
به جای ایجاد محدودیت‌های شدید برای استفاده از شبکه‌هایی مانند وایبر و واتس‌آپ باید با خاطیان و افرادی که از این وسایل به صورت هدفمند برای اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند، برخورد شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع قوه قضاییه با توجه به منابع غنی اطلاعاتی و نظارتی موجود می‌تواند نسبت به شناسایی و برخورد با خاطیان اقدام کند.

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان افزود: ابزاری مانند واتس‌آپ و وایبر می‌تواند هم در جهت مفید و هم در جهت مضر مورد استفاده قرار بگیرند و به صرف اقدامات مجرمانه تعداد اندکی از افراد جامعه نباید جوانان را از استفاده سالم و سازنده از آنها محروم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با سناریوپردازان و افراد خاطی اظهار کرد: کسانی که در جهت خلاف قانون و مسائل اجتماعی و دینی در شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر و واتس‌آپ فعالیت می‌کنند باید شناسایی و با آنان برخورد شود.

البته برخی از افراد ناپخته هستند و ابزار سوءاستفاده سودجویان قرار می‌گیرند. آنان کاربران عادی هستند و ممکن است به خاطر اعتراض‌های شخصی خود استفاده‌های غلطی از شبکه‌های اجتماعی بکنند.

رستمی در پایان گفت: مسدود کردن وایبر و واتس‌آپ مانند ممنوع کردن استفاده از خودرو به بهانه بهره‌گیری سارقان و غارتگران از آن است. همانگونه که نمی‌توان به صرف استفاده برخی از افرادسودجو جلوی بهره‌گیری همه از خودرو را گرفت. نباید بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی را محدود کرد.


کد مطلب: 32646

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32646/برخورد-ابزار-ارتباطی-اقدام-صحیحی-نیست

ايتنا
  https://www.itna.ir