کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت نسل چهارم تادوسال آینده به هفت کلانشهر کشور می‌رسد

خبرگزاری ايرنا , 19 مهر 1393 ساعت 10:17

ایتنا-قرار است اینترنت نسل چهارم در شهرهای تهران، مشهد، البرز، تبریز، شیراز، اصفهان و قم راه‌اندازی شود.





مدیرعامل اپراتور چهارم (ایرانیان نت) از ارائه اینترنت نسل چهارم به هفت کلانشهر کشور در دو سال آینده خبر داد و گفت: نسل چهارم ارتباطات از سال آینده در کشور کلید می‌خورد.

محسن باقری چناری پنج‌شنبه گذشته در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات مخابرات، الکترونیک و اطلاع‌رسانی گفت: قرار است اینترنت نسل چهارم در شهرهای تهران، مشهد، البرز، تبریز، شیراز، اصفهان و قم راه‌اندازی شود.


وی گفت: براساس قانون، اپراتور چهارم ‌باید ۶۰ درصد خانواده‌ها و ۱۰۰ درصد محیط‌های کسب وکار را به پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه مجهز کند و براساس تعریف قانون‌گذار ‌باید ظرف هشت سال آینده هشت میلیون پورت با پهنای باند حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

وی از تهیه طرح کسب و کار برای ارائه اینترنت در ۳۱ مرکز استان کشور خبر داد وگفت: در این طرح که با مشاور خارجی تهیه شده جذابیت‌های لازم را برای جذب سرمایه‌گذار و در راستای اقتصاد مقاومتی، حصول کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایرانیان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال شبکه‌سازی برای اینترنت فیبرنوری هستیم و قرار است تا پایان سال زیرساخت‌های اصلی را برای ارائه اینترنت به شبکه دولتی آماده ‌کنیم. باقری چناری طول مدت انحصار اپراتور چهارم را هفت سال عنوان کرد وگفت: این اپراتورقرار است طی ۲۵ سال به ارائه خدمات نسل چهارم اینترنت در کشور بپردازد.


کد مطلب: 32781

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32781/اینترنت-نسل-چهارم-تادوسال-آینده-هفت-کلانشهر-کشور-می-رسد

ايتنا
  https://www.itna.ir