۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱

اطلاعات شبکه‌ اجتماعی دنیای واقعی را نمایان نمی‌کند

ایتنا - تنها 5 درصد از افراد بالای 65 سال از توئیتر استفاده می‌کنند و این در حالی است که بخش اعظم مخاطبان شبکه اجتماعی Pinterest را زنان 25 تا 34 سال تشکیل می‌دهند.
اطلاعات شبکه‌ اجتماعی دنیای واقعی را نمایان نمی‌کند


محققان هشدار دادند، کلان‌داده‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر به‌دست می‌آیند قادر به نمایش درست دنیای واقعی نیستند و تحلیل‌ها در این زمینه بر پایه اطلاعات مغرضانه و نادرست صورت می‌گیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، محققان علوم رایانه در دانشگاه‌های McGill، مونترال و Carnegie Mellon به این نتیجه رسیده‌اند که رسانه‌های اجتماعی در بیشتر مواقع برای نشان دادن بازتابی از جامعه جهت‌گیری می‌کنند و بخش اعظم جامعه در این قبیل شبکه‌ها حضور ندارند.

به عنوان مثال، تنها ۵ درصد از افراد بالای ۶۵ سال از توئیتر استفاده می‌کنند و این در حالی است که بخش اعظم مخاطبان شبکه اجتماعی Pinterest را زنان ۲۵ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند و به همین خاطر نمی‌توان با بررسی روی این افراد، نتایج قابل قبول به دست آورد.


دکتر "درِک روث"(Derek Ruths) از اساتید دانشگاه McGill بر این باور است که ارایه اطلاعات نادرست در این زمینه می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بر دنیای واقعی بگذارد و امروزه بسیاری از مطالعات روی جوامع برحسب همین اطلاعات نادرست صورت می‌گیرد.
 
محققان بر این باورند که یک سایت اینترنتی ساده با لینک‌هایی که پیشنهاد می‌کند می‌تواند تاثیرات فراوانی بر تصمیم‌گیری مردم داشته باشد و این در حالی است که شبکه اجتماعی با وسعت خود و اثرگذاری‌های بیشتر می‌تواند بسیار مخرب شود.
 
کد مطلب: 33463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام