۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷

گلایه معاون وزیرارتباطات از ارائه نشدن آموزش جاوا و اندروید در دانشگاه‌ها

ایتنا- جهانگرد از دانشکده های کامپیوتر دانشگاه‌های کشور به دلیل ارائه نکردن آموزش زبان برنامه نویسی جاوا و سیستم عامل اندروید گلایه کرد.
گلایه معاون وزیرارتباطات از ارائه نشدن آموزش جاوا و اندروید در دانشگاه‌ها


به گزارش ایتنا از ایرنا، نصرالله جهانگرد در مراسم اختتامیه دومین مسابقه ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی ابزارهای هوشمند اظهار داشت: جاوا و اندروید برای برنامه‌نویسی مانند ابزار کار و آچار فرانسه اپلیکشین‌نویسی هستند و دانشجویان باید حتما آنها را به خوبی فرا بگیرند.


رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: متاسفانه دانشکده‌های کامپیوتر دانشگاه‌ها از ارائه یک درس مختص آموزش جاوا و اندروید به دانشجویان طفره می‌روند.

وی مشارکت در توسعه محتوای ایرانی اسلامی در فضای مجازی را از رویکردهای سازمان فناوری اطلاعات برشمرد و تاکید کرد: در فضای سایبر و اینترنتی، حوزه اقتدار هر کشور، جامعه و فرهنگ براساس محتوای بومی که تولید می‌کند رقم خواهد خورد.

جهانگرد با ارائه آمار بین‌المللی مبنی براینکه ۸۰ درصد دیتا و اطلاعات دنیا به صورت بومی (localize) است ادامه داد: ۵ مولفه رفع نیازهای بومی، مکان محور بودن، داشتن خلاقیت، ظرفیت یادگیری و ریسک پذیری، کلیدهای اصلی موفقیت در بازار فناوری اطلاعات محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های کاربردی باید از سه ویژگی 'اجتماعی' social ، 'بومی' local و 'همراه' mobile برخوردار باشند در دنیا از آن با اصطلاح solomo یاد می‌کنند.

معاون وزیر ارتباطات خطاب به دانشجویان و دانش آموختگان جوان که در رقابت‌های ایران موبی کد ۲۰۱۴+ حضور داشتند گفت: هیچ کمپانی خارجی حتی گوگل رقیب شما نیست و شما هیچ رقیبی ندارید چراکه آنها باید برای ورود به بازار ما خود از ابزار بومی سازی استفاده کنند و تا زمانی که بومی نشوند ارزش افزوده نخواهند داشت اما شما در این بستر قرار دارید و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

وی توانمندسازی برنامه‌نویسان برنامه‌های کاربردی ابزارهای هوشمند همراه و طراحی، تولید، پیاده‌سازی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پرکاربرد کلیدی را از دیگر سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرد.

جهانگرد درباره وضعیت دسترسی ایرانیان به ابزارهای ارتباطی نیز گفت: نزدیک به ۱۰۰ درصد خانه‌های ایران دارای ارتباطات و ابزارهای ارتباطات الکترونیکی هستند و ضریب نفوذ موبایل از نظر واگذاری سیم‌کارت و گوشی تلفن هم ۱۰۰ درصد است اما ضریب موبایل فعال به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: حجم ترافیکی داده‌های ارتباطی کشور ما الان حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ گیگابیت است که پیش‌بینی می شود این رقم تا دو سال آینده به چهار ترابیت در سطح بین‌المللی برسد.
جهانگرد حجم ترافیک دیتا روی موبایل همراه اول در ماه گذشته را ۳۷ ترا بیت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر شاهد رشد بسیار شدید ترافیک دیتایی کشور هستیم.

وی همجواری ایران با ۱۴ کشور خارجی، بالا بودن امنیت کشور و دسترسی به آب‌های آزاد را یکی از ظرفیت‌های بالقوه کشورمان برای گسترش ارتباطات بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین بر نقش فناوری اطلاعات در ایجاد ارزش افزوده ملی و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران همچون اقتصاد دیگر کشورها بر سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی تکیه دارد که سهم بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده حدود ۱۱ درصد و در اشتغالزایی بین ۱۷ تا ۱۹ درصد است.

وی ادامه داد: بخش صنعت نیز ۴۰ درصد از ارزش افزوده و ۳۷ درصد از اشتغال کشور را تامین می‌کند و نزدیک به ۵۷ درصد ارزش افزوده و ۴۸ درصد اشتغال کشور نیز در بخش خدمات ایجاد می‌شود.

جهانگرد تصریح کرد: بخش های کشاورزی و صنعت با استفاده از تکنولوژی قادر خواهند بود ضمن افزایش بهره وری، درآمدزایی خود را افزایش دهند اما در این فرآیند، اشتغال بیشتری تولید نخواهد شد و این موضوع در همه کشورها مصداق دارد.

وی اینچنین نتیجه گرفت که کشور ما برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر باید به حوزه خدمات روی آورد و با توجه به تحولات چشمگیر دنیا و تاثیرات فناوری اطلاعات بر تمام جنبه‌های زندگی بشر، تقویت خدمات در این بخش برای توسعه کشور گریزناپذیر است.

مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی ابزارهای هوشمند (ایران موبی کد ۲۰۱۴+) به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر از روز هشتم آذرماه آغاز شده و امروز با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان می‌دهد.
 
کد مطلب: 33478
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
احتمالا در دانشگاه ها همچنان کار با سیستم عامل Dos اموزش داده میشه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام