۲
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶

مطالبه 16ماه عملکرد دولت در شبکه ملی اطلاعات

فقط یک گزارش ارائه شد
ایتنا- وزارت ارتباطات تاکنون فقط یک گزارش از پیشرفت تکالیف خود در این پروژه ارائه کرده است.
مطالبه 16ماه عملکرد دولت در شبکه ملی اطلاعات


عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از مصوبات این شورا گفت: وزارت ارتباطات تاکنون فقط یک گزارش از پیشرفت تکالیف خود در این پروژه ارائه کرده است.


به گزارش ایتنا از مهر ،رسول جلیلی در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات و الزام قانونی برای پیاده سازی این پروژه ملی در کشور اظهار داشت: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی، گزارشی از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ارائه داد.

وی با بیان اینکه این موضوع در حد ارائه یک گزارش بود و هنوز تصمیم گیری نهایی و جمع بندی برای آن انجام نشده است افزود: با اتمام تکالیف اجرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پروژه، می‌توان در مورد پروژه شبکه ملی اطلاعات تصمیم گیری کرد و قرار است این وزارتخانه به اقدامات خود ادامه دهد.

این عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی در مورد اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر تاخیر ۱۰ ساله اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات که ۹ سال آن مربوط به این وزارتخانه نمی‌شود و باید از دولت‌های گذشته آن را مطالبه کرد، افزود: بخشی از این اظهارات صحیح است اما آنچه که شورایعالی فضای مجازی از وزارت ارتباطات مطالبه خواهد کرد مربوط به فعالیت ۱۶ ماه اخیر آقای واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم است.

وی گفت: شورایعالی فضای مجازی تاخیرات و عدم پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات از ۱۶ ماه قبل تاکنون براساس تعهدات و انتظارات، مطالبه خواهد کرد.

جلیلی افزود: سخنگو و دبیر شورایعالی فضای مجازی باید در زمینه پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات، بررسی لازم را به عمل آورد و اعضا را در جریان بگذارد.

وی با انتقاد از اینکه قرار بود هر دو هفته یک بار جلسه شورایعالی فضای مجازی تشکبل شود، ادامه داد: این انتظار تاکنون محقق نشده است.

این عضو حقیقی شورایعالی فضای مجازی در مورد وضعیت پیوست فرهنگی موبایل نیز گفت: شنیده شده که دولت و مرکز ملی فضای مجازی این پیوست را آماده کرده‌اند اما هنوز در دستور کار شورایعالی فضای مجازی قرار نگرفته است.

اوایل هفته جاری رئیس کمیته مخابرات مجلس از عملکرد وزارت ارتباطات در اجرای شبکه ملی اطلاعات و تاخیری که این پروژه با توجه به اهداف برنامه پنجم توسعه داشته انتقاد کرد.

در این زمینه محمود واعظی وزیر ارتباطات در دفاع از عملکردش در خصوص عقب ماندگی شبکه ملی که ۱۰ سال از آغاز آن می‌گذرد، گفت: این شبکه قرار بود در دو سال اول تعریف آن راه‌اندازی شود اما تا سال گذشته از سوی دولت‌های قبل در حد حرف باقی ماند؛ گناه این دولت این است که خودش گفته شبکه ملی اطلاعات را در اولویت برنامه قرار داده است و از همان زمان که طراحی اولیه را آغاز کردیم مدام به ما انتقاد می‌شود که از برنامه عقب هستید و این در حالی است که کسانی که موظف بودند این پروژه را انجام دهند سکوت کردند؛ اگر ۹ سال این پروژه عقب است مربوط به این دولت نمی‌شود ما کاری با آنچه که روزنامه‌ها می‌نویسند نداریم و به دنبال اجرای شبکه ملی اطلاعات هستیم.

واعظی گفت: کند بودن پروژه شبکه ملی اطلاعات طبیعی است و خدمات آن باید آرام آرام به مردم ارائه شود که هم اکنون نیز این پروژه در قم آغاز شده و پس از آن در چند مرکز استان به اجرا در می‌آید.
کد مطلب: 33903
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر این شبکه ملی، مثل رسانه ملی به شکل میلی! بخواهد فعالیت کند ، همان راه اندازی نشود بهتر است
feedback
Canada
وقتی شروعش قم هست باید بدونی که یعنی چی !!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام