۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳

رشد 110 درصدي تعداد اپلكيشن هاي موبايل

اجراي نهضت ملي نرم افزار
ایتنا- معاون سازمان فناوري اطلاعات ايران از رشد ۱۱۰ درصدي تعداد اپليكيشن‌هاي موبايل در كشور خبر داد .
رشد 110 درصدي تعداد اپلكيشن هاي موبايل


معاون سازمان فناوري اطلاعات ايران از رشد ۱۱۰ درصدي تعداد اپليكيشن‌هاي موبايل در كشور خبر داد و گفت: با حمايت از ايده‌ها و كسب و كارهاي نوپا در اين حوزه مي‌توان نهضت ملي نرم افزار را اجرا كرد.


به گزارش ایتنا از مهر، رضا باقري اصل با اشاره به حمايت‌هاي سازمان فناوري اطلاعات از توسعه اشتغال در حوزه كسب و كارهاي نو اظهار داشت: هم‌اكنون بالغ بر ۲ هزار نفر فارغ التحصيل در مقاطع مختلف فناوري اطلاعات در كشور وجود دارد كه مي‌توانند با خلق ايده در اين بخش، خدمات ارزش افزوده ايجاد كرده و ثروت كسب كنند.

وی با بيان اينكه برای ایجاد کسب‌ و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات کمیته‌ای وجود دارد که زیرمجموعه معاونت فناوری اطلاعات است و با همکاری ستاد فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری فعالیت می‌کند اظهار اميدواري كرد با افزايش پهناي باند داخلي، توليد محتواي فضاي مجازي در داخل كشور گسترش يابد.

اجراي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات با ثبت اطلاعات رقومي دستگاه‌ها
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دولت الكترونيك در مورد اجراي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات گفت: براساس آئين نامه‌اي كه در کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مطرح شده تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به رقومی‌ کردن اطلاعات خود ظرف مدت سه سال هستند.

همچنین دستگاه‌های دولتی باید تمام خدمات خودشان را در بستر پرتال اطلاعاتي اطلاع‌رسانی کنند.
در راستاي تسهيل فرآيند دولتي و افزايش تحريك تقاضاي بازار مصوبه‌ اي در دستور كار دولت قرار دارد.

سامانه آدرس ملي نهايي مي‌شود
باقري اصل درباره مصوبات جدید شورای عالی سازمان فناوری اطلاعات مبني بر اجراي سامانه آدرس ملي برمبناي GNAF گفت: اين طرح با همکاری سازمان ثبت املاك کشور، شهرداری‌ها و مرکز آمار اجرايي شود و نهاد اصلی اجرای آن هم شرکت پست است؛ براين اساس قرار است آدرس‌گذاری‌های کشور استاندارد و یکپارچه شود که طرح پایلوت آن در تهران ایجاد شده است و سازمان فناوری و اطلاعات هماهنگ‌کننده این نهادها است.

به گفته وي با اجراي اين طرح تمامي آدرس‌هاي پستي كشور يكپارچه و براساس نظام استاندارد جهاني ثبت شده و برنامه اجرايي اين طرح پس از اجراي كامل پايلوت در تهران، اعلام مي‌شود.

مصوبه مهاجرت به نسل جديد آدرس‌هاي اينترنتي ابلاغ مي‌شود
جانشين دبير شورايعالي فناوري اطلاعات در مورد مصوبه الزامات گذر به نسل جديد ‌آدرس‌هاي عددي اينترنتي – Ipv۶ – با توجه به اتمام منابع اينترنتي ورژن ۴ در دنيا گفت: مصوبه شورایعالی فناوری اطلاعات براي الزامات دستگاه‌های دولتی، وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات کامپیوتری به زودي ابلاغ مي‌شود تا از اين پس تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري با پشتيباني از آي پي ورژن ۶ به كار گرفته شوند.

كارگروه سلامت الكترونيك ايجاد مي‌شود
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه شورايعالي فناوري اطلاعات در خصوص اجراي طرح سلامت الكترونيك گفت: اين مصوبه در راستاي طرح مشترک وزارت بهداشت و كار براي نظام تحول سلامت در كشور است كه فرآيند ثبت اطلاعات بخش سلامت كشور بايد به صورت الكترونيكي درآيد.

وي گفت: براين اساس قرار است کارگروهی در حوزه سلامت الکترونیک کشور ایجاد شود تا در جهت بهره‌وري و تحقق يكپارچه نظامت سلامت تمامي فرآیند تولد تا فوت هر فرد به صورت الكترونيكي توليد و ذخيره شود.
کد مطلب: 34512
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام