۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸

اسپانیا، سومین کشور هدف در جهان برای حملات سایبری

ایتنا- وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که این کشور پس از آمریکا و انگلیس، بیشترین حملات سایبری را تجربه می کند.
اسپانیا، سومین کشور هدف در جهان برای حملات سایبری


به گزارش ایتنا از ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» روز جمعه در اجلاسی درباره «جنگ سایبری» افزود: فقط در سال ۲۰۱۴ میلادی، شهروندان، شرکتها و زیرساخت های این کشور با ۷۰ هزار حمله سایبری روبه رو شدند.


وی به میزان حساسیت این حملات و یا مبادی و مقاصد آنها اشاره نکرد اما گفت: دستگاه های دولتی، افراد و شرکت ها از جمله شرکت های مربوط به اداره زیرساخت های حساس آن کشور از جمله این اهداف بوده اند.

وی ادامه داد: اسپانیا به همه چالش هایی که حملات سایبری برای آن ایجاد می کند در همان زمان پاسخ می دهد؛ ضمن آنکه در سطح ملی و بین المللی نیز واکنش نشان می دهد تا علیه این حملات مقابله کند.

گارسیا افزود: اسپانیا این اعمال خصمانه ایجاد شده در فضای مجازی را در استراتژی امنیت ملی خود به عنوان یکی از ۱۲ تهدید بسیار مهم و جدی مشخص کرده است.

وی گفت: از دسامبر (آذر- دی) سال ۲۰۱۳ میلادی، یک استراتژی امنیت سایبری ملی و یک شورای ملی امنیت سایبری در آن کشور وجود دارند که مسوول هماهنگی همه دفاتر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در این زمینه هستند.

وی افزود: این نهادها در حال تهیه یک «طرح ملی امنیت سایبری» با در نظر گرفتن راهبردهای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو در این زمینه هستند.

این طرح از سوی «شورای ملی امنیت سایبری» در دست تهیه است که ژنرال «فلیکس سانس» (رییس مرکز ملی اطلاعات اسپانیا) ریاست آن را برعهده دارد. وزارت دفاع اسپانیا نیز یک یگان ویژه دفاع سایبری متشکل از ۷۰ متخصص این حوزه را راه اندازی کرده است.

بنابراین گزارش، در اوایل سال جاری روزنامه ال پاییس در گزارشی به نقل از مقام های دولت اسپانیا گفته بود که وزیران و قائم مقام آنها در سال ۲۰۱۴ ، بارها مورد حملات نافرجام هکرهای مقیم روسیه و چین قرار گرفتند.

به گفته وی، این حملات علیه تلفن های همراه و رایانه های شخصی مقام های ارشد دولتی اسپانیا برای ردیابی اطلاعات و ارتباطات انجام شد.

به گفته مقام های دولتی، یک ایمیل مخرب، ترفند استفاده شده از سوی هکرها بود؛ چهار وزارتخانه کشور، دفاع، خارجه و نخست وزیری، پیچیده ترین تلاش ها برای تجاوز یا تهدید مداوم پیشرفته (APT ) به آنها را تجربه کردند.

این مقام های دولتی همچنین گفتند که تلاش ها برای نفوذ، از سوی گروه های هماهنگ شده ای است که تعداد آنها تا ۲۰ هکر نیز رسید؛ هکرها کارکنان دولت یا کارشناسان رایانه ای هستند که از دولت های چین و روسیه پول دریافت می کنند.

یک کارشناس مرکز امنیت سایبری صنعتی اسپانیا سال گذشته میلادی گفته بود که ۵۰ درصد از حملات سایبری در بخش انرژی این کشور اتفاق می افتد.

وزارت کشور اسپانیا پیشتر اعلام کرده بود حملات سایبری هر ساله نزدیک به ۴۹۷ هزار یورو به شرکت های بزرگ و حدود ۳۸ هزار یورو به شرکت های کوچک و متوسط ضرر می رساند.
کد مطلب: 34550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام