۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷

تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیم‌کارت‌ها آغاز شد

پیگیری شنود مکالمات مشترکان
ایتنا- استرالیا تحقیقات در زمینه هک شدن سیم‌کارت‌ها توسط آژانس امنیتی آمریکا را آغاز کرد.
تحقیقات درباره جاسوسی آمریکا از سیم‌کارت‌ها آغاز شد


پس از انتشار اخباری در مورد هک شدن سیم‌کارت‌های میلیون‌ها نفر در سراسر جهان توسط آژانس امنیت ملی امریکا، دولت استرالیا تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، اسنادی که به تازگی از سوی ادوارد اسنودن افشا شده نشان می‌‌دهد این نهاد اطلاعاتی با همکاری ستاد ارتباطات دولت انگلیس با هک کردن شرکت هلندی جمالتو از سال ۲۰۱۰ به بعد توانسته مکالمات مشترکان بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان و از جمله ایران را شنود کند.

جمالتو بزرگترین تولیدکننده سیم‌کارت‌های تلفن همراه در سراسر جهان است.

تیموتی پیلگریم کمیسیونر حریم شخصی در استرالیا اعلام کرده که در مورد این افشاگری و نقض حریم شخصی میلیون‌ها کاربر تلفن همراه تحقیق خواهد کرد.

گمالتو خود نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده در این زمینه در حال تحقیق است.

این شرکت مدعی شده بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که سیم کارت‌های تولید شده آن ایمن است و لذا جمالتو انتظار ندارد که به علت این افشاگری‌ها متحمل خسارت مالی قابل توجهی شود.

سه اپراتور تلفن همراه استرالیا به نام‌های Telstra، Optus و Vodafone Australiaسیم‌کارت‌هایی را به فروش می‌رسانند که توسط جمالتو تولید می‌شوند. قرار است کمیسیونر حریم شخصی استرالیا علاوه بر جمالتو از این شرکت‌ها نیز تحقیقاتی به عمل آورد.

اپراتورهای یاد شده هم با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن حمایت از این تحقیقات اعلام کرده‌اند که امنیت و حریم شخصی مشترکانشان برای آنها بسیار مهم و جدی است و آنان به این منظور از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 34867
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام