۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳

تحلیل بیگ دیتا برای حل معضل جای پارک در نیویورک

ایتنا - ولینگتون در حال ساخت نقشه الکترونیکی جامع از شهر نیویورک است تا نزدیکترین جای پارک به راحتی پیدا شود.
تحلیل بیگ دیتا برای حل معضل جای پارک در نیویورک


در شرایط کنونی که کلان داده‌ها(Big Data) بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، کارشناسان آمریکایی تلاش می‌کنند آنها را در جهت سیستم پارک اتومبیل در کلان‌شهر نیویورک مورد استفاده قرار دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از 6ABC، «بن ولینگتون» از دانشمندان علوم داده طی کنفرانس TEDx NewYork توضیح داد که چگونه داده‌های عمومی جمع‌آوری شده می‌توانند تغییرات مثبت در زندگی شهری ایجاد کنند و تحلیل این داده تا چه اندازه می‌تواند رفاه را برای ساکنان کلان‌شهرها به همراه بیاورد.

ولینگتون اظهار داشت که به عنوان مثال کلان داده‌های به دست آمده از گیرنده‌های ماهواره‌ای GPS میانگین سرعت تاکسی‌ها در نیویورک را در طول یک روز نشان می‌دهند و از این اطلاعات می‌توان به منظور شناسایی ساعت‌های پررفت و آمد استفاده کرد.

او می‌گوید که به کمک همکارانش با تحلیل روی کلان داده‌های شهری دریافته است در طول دوره زمانی ده ساعته بین ۸:۳۵ صبح تا ۶:۳۳ شب اتومبیل‌ها با حداقل سرعت حرکت می‌کنند و میانگین سرعت آنها در زمان یاد شده ۱۱.۵ مایل بر ساعت است.

 

او بر این باور است که تحلیل کلان داده‌های مربوط به عبور و مرور شهری می‌تواند جای پارک در هر لحظه را به رانندگان نشان دهد و در هر یک از خیابان‌ها مشخص کند که اتومبیل او در چه نقاطی می‌تواند متوقف شود.

ولینگتون هم‌اکنون در حال ساخت نقشه الکترونیکی جامع از شهر نیویورک است که به رانندگان کمک می‌کند در هر لحظه مناسب‌ترین محل‌های توقف را در نزدیکی خود شناسایی کنند.
 
کد مطلب: 34912
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام