کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان پرسش از وزیر ارتباطات از بین می‌رود

خبرگزاری فارس , 22 ارديبهشت 1394 ساعت 13:13

ایتنا- با انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات امکان پرسش از سه قوه از بین می‌رود.




نماینده مخالف انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات گفت: با انحلال این شورا و انتقال اختیارات آن به شورای‌عالی فضای مجازی، امکان طرح سؤال از وزیر ارتباطات از بین می‌رود و از سوی دیگر امکان پرسش از سران ۳ قوه نیز فراهم نیست.


به گزارش ایتنا از فارس، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز طرح حذف ماده ۴ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات را بررسی کردند و به کلیات آن رای مثبت دادند.

سیدحسن علوی در مخالفت با این طرح اظهارداشت: شورای‌عالی فضای مجازی یک شورای سیاست‌گذاری است و بالاتر از سطح دولت است، اما شورای عالی فناوری اطلاعات در بدنه دولت قرار دارد.

وی گفت: وزیر شورای عالی فضای مجازی سیاست‌گذاری کلان است و شأن این شورا بالاتر از امور اجرایی است.

علوی گفت: اعضای این دو شورا یکسان نیستند و موافقت با انحلال این شورا اختیارات وزارت ارتباطات را برای توسعه فناوری اطلاعات به شدت کند می‌کند.

علوی گفت: از جمله دستاوردهای این شورا تدوین ضوابط اجرایی فنی توسعه دولت الکترونیک است که یک دستورالعمل کاملاً اجرایی و فنی است.

وی گفت: همچنین با انحلال شورای‌عالی فناوری اطلاعات دیگر نمی‌توان از وزیر ارتباطات سؤال کرد و از سوی دیگر با انتقال اختیارات این شورا به شورای عالی فای مجازی از سران سه قوه نیز نمی‌توان سؤال پرسید.


کد مطلب: 36020

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36020/امکان-پرسش-وزیر-ارتباطات-بین-می-رود

ايتنا
  https://www.itna.ir