۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱

نصب نرم‌افزار جاسوسی بر روی تلفن‌های همراه

ایتنا- سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یا به اختصار NSA، برنامه ویژه‌ای ریخته است که بر اساس آن قرار است تا این سازمان با حمله امنیتی و نفوذ مخفیانه به بازارهای نرم‌افزاری تلفن‌های همراه هوشمند، بر روی این دستگاه‌ها نرم‌افزار جاسوسی اطلاعات نصب کند.
نصب نرم‌افزار جاسوسی بر روی تلفن‌های همراه


سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا یا به اختصار NSA، برنامه ویژه‌ای ریخته است که بر اساس آن قرار است تا این سازمان با حمله امنیتی و نفوذ مخفیانه به بازارهای نرم‌افزاری تلفن‌های همراه هوشمند، بر روی این دستگاه‌ها نرم‌افزار جاسوسی اطلاعات نصب کند.


به گزارش رایورز از gizmodo، هنوز زمان زیادی از آغاز افشاگری‌های ادوارد اسنودن نمی‌گذرد ولی در طول این مدت کوتاه نیز شاهد عقب‌نشینی بسیاری از دولت‌ها از مواضع خود درمزینه شنود اطلاعات بوده‌ایم.
البته به نظر می‌رسد که این امر در مورد ایالات متحده چندان صادق نبوده است زیرا مسئولان این کشور ارزش چندانی برای حریم اطلاعات شخصی افراد قائل نیستند و به نام حفظ امنیت جهانی، قصد دارند تا تمامی اطلاعات افراد مختلف در سراسر جهان را شنود کنند.


سازمان NSA با همکاری متحدان نیرومند خود که با نام Five Eyes مشهور هستند قصد دارند تا با یک برنامه‌ریزی منسجم، به‌صورت مخفیانه وارد بازارهای نرم‌افزاری مشهوری مانند آی‌تیونز و یا پلی استور شوند.
بدین ترتیب و با ورود به این بازارها، در هنگام ارائه درخواست نصب نرم‌افزار توسط کاربران، در کنار برنامه درخواست شده، امکان نصب یک نرم‌افزار جاسوسی نیز بر روی دستگاه آنها فراهم می‌شود تا هرگاه که علاقه داشتند بتوانند به شنود اطلاعات فرد صاحب دستگاه بپردازند.

شایان ذکر است که انتشار خبر این عملیات در نوع خود موجب ناراحتی بسیاری از شهروندان آمریکایی و غیرآمریکایی شده است.
با این وجود هنوز عکس‌العمل خاصی از سوی هیچیک از طرفین مشاهده نشده است.

در کنار این موارد، همچنین گفته می‌شود که دولت انگلیس نیز قصد دارد تا پروژه مشابهی را به مرحله‌ اجرا دربیاورد.
 
کد مطلب: 36168
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام