کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهم‌ترین تهدیدهای امنیتی فصل نخست ۲۰۱۵ شناسایی شد

6 خرداد 1394 ساعت 12:22

ایتنا - آگهی‌افزارها به عنوان بزرگترین تهدید امنیتی برای فصل نخست سال 2015 میلادی برگزیده شدند.




مرکز Trend Micro بر اساس آخرین مطالعه خود اعلام کرد که ترکیبی از تهدیدهای امنیتی قدیمی و جدید در فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی کاربران خانگی و سازمانی جهان را مورد هدف قرار داد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، آگهی‌افزارها، آسیب‌پذیری‌های مربوط به اتمام مجوزهای نرم‌افزاری، بدافزارهای قدیمی فراگیر و آسیب‌پذیری FREAK با بیش از یک دهه قدمت مهم‌ترین مشکلات امنیتی بودند که Trend Micro آنها را برای فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی کرد.

اما در بخش صنعتی و سازمانی، مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین فروشگاه‌های عرضه محصولات مختلف بیشتر از دیگر صنایع مورد هدف قرار گرفتند.

«رایموند جنز» مدیر فناوری مرکز Trend Micro گفت: «اگر چه هنوز در اوایل سال ۲۰۱۵ به سر می‌بریم، اما واضح است که این سال نحوه حملات سایبری و حجم آنها تغییر می‌کند و تا پایان سال شاهد حملات گسترده‌تری خواهیم بود.»

 

در گزارش Trend Micro آگهی‌افزارها به عنوان بزرگ‌ترین تهدید امنیتی برای فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی برگزیده شدند و بررسی‌ها نشان داد در فصل نخست امسال بیش از ۵ میلیون آگهی‌افزار مخصوص سیستم‌عامل اندروید کاربران را مورد هدف قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد آنها تا پایان سال به ۸ میلیون عدد برسد.

در بخش تهدیدهای مربوط به پایان مجوزهای نرم‌افزاری، محصولات تولید شده در شرکت Adobe بیش از دیگر نرم‌افزارها باعث ایجاد ناامنی شدند و در این زمینه برخی سایت‌های اینترنتی آلوده آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری را افزایش دادند.
 


کد مطلب: 36204

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/36204/مهم-ترین-تهدیدهای-امنیتی-فصل-نخست-۲۰۱۵-شناسایی

ايتنا
  https://www.itna.ir