۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲

رخنه بزرگ در سطح داده‌های عظیم ایالات متحده

ایتنا- کامپییوترهای سطح مدیریت ایالتی ایالات متحده آمریکا با یک رخنه بزرگ امنیتی در رده دادههای عظیم روبرو شده‌اند که موجب آسیب پذیری آن‌‌ها در برابر حملات هکرها شده است.
رخنه بزرگ در سطح داده‌های عظیم ایالات متحده


کامپیوترهای سطح مدیریت ایالتی ایالات متحده آمریکا با یک رخنه بزرگ امنیتی در رده داده‌های عظیم(Big Data) روبرو شده‌اند که موجب آسیب‌پذیری آنها در برابر حملات هکرها شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز از رویترز این هک موجب شده است تا بسیاری از اسناد محرمانه مدیریتی ایالات متحده به دست هکرها بیفتد.
این اطلاعات شامل موارد بسیار حساس و ویژهای نیز هستند که دربرگیرنده اطلاعات مربوط به تسلیحات نظامی این کشور و حتی اطلاعات فردی افراد نظامی آمریکا با بالاترین سطح از جزئیات ممکن نیز خواهد بود و همین امر موجب شده است تا بسیاری از سازمان‌های امنیتی آمریکایی خود را برای مواجهه با بحران آماده کنند زیرا هنوز معلوم نیست هدف هکرها از این اقدام چه چیزی بوده است.


دولت آمریکا به صورت غیرمستقیم هکرهای چینی را مسئول این عملیات هک دانسته است ولی هنوز راهکاری برای رفع خطر موجود نیافته است.
شایان ذکر است که پیش از این نیز در دو نوبت متوالی شاهد هک شدن اطلاعات فردی کارمندان عمومی دولت آمریکا و پس از آن اطلاعات نیروهای جاسوسی در این کشور بودیم و با ادامه‌دار شدن این فرایند به نظر می‌رسد که یک برنامه‌ریزی بلندمدت برای این امر صورت پذیرفته است و ماجرای این هک‌ها ادامه خواهد داشت.

همچنین گفتنی است که دولت چین به صورت رسمی دست داشتن در هرگونه اقدام سایبری علیه ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرده است تا ماجرا پیچیده‌تر از پیش شود چون این اطلاعات به صورت عمومی برای هکرهایی که به دولت‌ها وابسته نیستند، کاربرد چندانی نخواهد داشت.
 
کد مطلب: 36569
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام